کد خبر : 21244
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 7:04
-

۲۱۷هزارخوزستانی درآزمون ارزیابی وسع شرکت کردند

۲۱۷هزارخوزستانی درآزمون ارزیابی وسع شرکت کردند

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت:تاکنون ۲۱۷ هزارنفردر استان درآزمون ارزیابی “وسع” که با مسوولیت وزارت تعاون ، کارو رفاه اجتماعی به منظور تعیین دهک‌های استحقاقی خدمات بیمه سلامت انجام شده شرکت کردند. دکترعلی خسروی افزود:متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق آزمون ارزیابی وسع دهک بندی شده‌اند و به تناسب دهک ، مبلغ سرانه

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت:تاکنون ۲۱۷ هزارنفردر استان درآزمون ارزیابی “وسع” که با مسوولیت وزارت تعاون ، کارو رفاه اجتماعی به منظور تعیین دهک‌های استحقاقی خدمات بیمه سلامت انجام شده شرکت کردند.

دکترعلی خسروی افزود:متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق آزمون ارزیابی وسع دهک بندی شده‌اند و به تناسب دهک ، مبلغ سرانه حق بیمه خود را پرداخت خواهند کرد.
وی افزود:از ۲۱۷ هزار نفر درخواست در آزمون ارزیابی وسع ۲۱۱ هزار نفر دهک آنها مشخص شده که براساس نتایج این آزمون دهک یک تا سه بیش از ۱۵۴ هزار نفر و دهک چهارم۲۰هزارنفر و ۳۷ هزار نفر بین دهک پنج تا ۱۰ قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: افرادی که در دهک‌های بین یک تا سه قراردارند به صورت کاملا” رایگان و افرادی که در دهک چهارهستند با ۵۰ درصد تخفیف بیمه خواهند شد و همچنین دهک‌های پنج و۶ می‌توانند با تعهد از تخفیف۵۰ درصد بهره‌مند شوند ودهک‌های بالاتر باید حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت کنند.
خسروی افزود:مسوولیت نتایج حاصله از آزمون ارزیابی وسع واعلام دهک ها بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و معترضان دهک‌های چهار، پنج، ۶ و هفت می‌توانند برای ثبت اعتراض خود در سامانه مربوطه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند تا در یک بازه زمانی یک ماهه اعتراض آنها مورد بازنگری قرار گیرد.
وی از همه افراد زیرپوشش بیمه سلامت که تاکنون درآزمون وسع شرکت نکرده‌اند خواست برای تداوم دریافت خدمات بیمه سلامت در این آزمون شرکت کرده تا دهک استحقاقی خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به آماربیمه شدگان درخوزستان عنوان کرد: ۲ میلیون و ۶۳۶۸ نفر در قالب صندوق های کارمندی،روستایی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی ، ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند ، این تعداد بیمه شده توسط ۸۰ دفتر پیشخوان در سطح استان خدمات بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

خسروی افزود : دفاتر پیشخوان در سطح استان در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت تمام وقت حتی در تعطیلات رسمی به بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت خدمات ارائه می‌دادند.

قبل از آزمون وسع ، همه بیمه شدگان به صورت یکنواخت ، خدمات بیمارستانی خود را با پرداخت حداقل ۱۰درصد فرانشیز دریافت می‌کردند.هم اکنون تداوم دریافت خدمات درمانی و بیمارستانی بیمه شدگان بیمه سلامت منوط به شرکت در آزمون وسع است که تاکنون تعدادی از بیمه‌شدگان خوزستانی بنا به دلایلی همچون مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در این آزمون شرکت نکرده‌اند.

با راه اندازی سامانه ندا نیازی به ارائیه فیش حقوقی به دفاتر پیشخوان نیست
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:از ابتدای فروردین امسال همزمان با سراسر کشورسامانه جدید درآمد (ندا) دراستان راه‌اندازی شد.
خسروی خاطرنشان کرد: آخرین تغییرات و پیگیری های لازم توسط کاربران اداره‌های بیمه گذار به صورت حضوری وغیرحضوری اطلاع رسانی می شود و تاکنون همه اداره‌ها با ارسال فایل به این سامانه متصل شده اند.
وی افزود:تبادل اطلاعات الکترونیک در جهت رفاه و تسریع در ارائه خدمات مطلوب و شایسته به بیمه شدگان راه اندازی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود:با راه اندازی سامانه ندا ، بیمه شدگان برای تمدید دفترچه های درمانی خود نیازی به ارائه فیش حقوقی به دفاتر پیشخوان ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.