کد خبر : 28825
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 8:28
-

عرفان حسین پور

۱۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در خرمشهر کشف و ضبط شد

۱۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در خرمشهر کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مامورین کلانتری ۱۲ شهرستان خرمشهر در پی اعلام گزارش فعالیت غیرمجاز دستگاه ماینر، در یک عملیات ضربتی ۱۴ دستگاه ماینر را از یک واحد مسکونی کشف و ضبط کردند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ فرشاد کاظمی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت: بنا به اطلاعات واصله به کلانتری ۱۲ شهرستان خرمشهر، فردی در منزل مسکونی خود اقدام به فعالیت غیرمجاز تولید رمز ارز دیجیتال کرده بود.

وی افزود: در بازرسی از منزل این فرد ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق که با مصرف برق شهری باعث اختلاف در برق منطقه شده بودند به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر تصریح کرد: دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند که در شرایط فعلی کمبود برق در کشور این بزرگترین ضربه به زندگی مردم است که نیروی انتظامی به صورت جدی موضوع را پیگیری و رصد خواهد کرد.

سرهنگ کاظمی در ادامه تصریح کرد: در پی رصدهای اطلاعاتی و افزایش آمارهای فعالیت‌های دستگاه‌های تولید رمز ارز، نیروی انتظامی با همکاری دیگر نهادهای اطلاعاتی و همچنین سازمان برق، تمرکز خود را بر جلوگیری از فعالیت این دستگاه‌های و تامین امنیت خطوط برق شهری گذاشته است.

وی در انتها افزود: ارزش دستگاه‌های کشف شده به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که در این خصوص یه نفر بازداشت و پرونده پس از تکمیل تحویل  مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.