کد خبر : 34929
تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 10:23
-

اخبار مسجدسلیمان

گلایه های خوزستان | اعتراض شدید مردم مسجدسلیمان به تعطیلی مکرر نانوایی ها / فروش آرد یا کمبود سهمیه؟!

گلایه های خوزستان | اعتراض شدید مردم مسجدسلیمان به تعطیلی مکرر نانوایی ها / فروش آرد یا کمبود سهمیه؟!
با توجه به سهمیه بندی‌های آرد برای نانوایی‌ها باید این مورد مهم برای نانوایی‌ها افزایش یابد تا ما هم بتوانیم بیشتر نان را در اختیار مردم قرار دهیم. امیدواریم مسئولان شهرستان هر چه سریع تر به این مسئله ورود تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود…

تعطیلی مکرر نانواها در محلات و خیابان اصلی شهرستان مسجدسلیمان همچنان با گران شدن نان ادامه دارد که این موضوع با اعتراض شدید شهروندان مواجه شده است.

علاوه بر کیفیت نان که در این شهرستان همیشه مورد بحث بوده و از موارد اعتراض مردم بوده است این روزها مشکلات دیگری نیز در تأمین نان مردم شهرستان به وجود آمده است که باعث نارضایتی‌هایی بین شهروندان شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از راستا خوزستان، همزمان با کمبود اقلام اساسی مانند: روغن، ماکارانی و… شاهد تعطیلی گسترده نانوایی ها در سطح شهرستان مسجدسلیمان هستیم که این موضوع اعتراض شدید شهروندان مسجدسلیمانی را به همراه داشته است. علت را که جویا شدیم نبود آرد یارانه ای را عنوان کردند!
یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار راستا خوزستان، ضمن گلایه شدید از وضعیت تعطیلی نانوایی ها و یا کاهش ساعات ارائه خدمت به شدت گلایه مند بود و از مسئولان شهرستان خصوصاً فرماندار و دادستان محترم شهرستان خواست به این مسئله ورود کنند..
وی گفت: متاسفانه ۹۰ درصد نانوایی های شهرستان یا تعطیل هستند و یا این که در هر تایم یک ساعت پخت می کنند که علاوه بر ازدحام مردم نان های ارائه شده نیز از لحاظ کمی و کیفی ایراد داشته باشند…
یکی دیگر از شهروندان می گوید: بارها در رسانه ها خواندیم مسئولان به صورت سرزده از نانوایی ها بازدید کرده اند اما عملاً تغییری در کیفیت و کمیت نان مشاهده نکرده ایم. لازم است مسئولان مرتبط مدیریت و نظارت بهتری را اعمال کنند همچنین کمبود آرد و تعطیلی مکرر نانوایی ها که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است را مرتفع سازند.
یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار راستا خوزستان، گفت: در حالی که نان مصرف روزانه اکثر خانواده‌ها است باید در بهبود کیفیت آن بیشتر دقت شود که با اینکه همیشه در این مورد مردم گلایه مند بوده‌اند تاکنون کار اساسی صورت نگرفته است. وی ادامه داد: وقتی نانوایی‌ها از فروش آرد بیشتر از پخت نان سود می کنند و مصرف آب و گازشان نیز کم تر می شود معلوم است به فروش آرد روی می آورند و مردم هم با درب بسته نانوایی مواجه می‌شوند که این نیازمند مدیریت و نظارت بیشتر مسئولین می باشد.
همچنین در گفتگو با بعضی نانوایی‌ها آن ها نیز عمده دلایل این تعطیلی‌ها و مشکلات را کم بودن سهمیه آرد نانوایی‌ها، افزایش سرسام‌آور بیمه، استهلاک قطعات و لوازم جانبی نانوایی‌ها، افزایش قیمت ماشین آلات و وسایل، افزایش دستمزد کارگران، کمبود کارگر و عدم تمایل به کار در نانوایی عنوان می‌کنند.
یکی از نانواداران در این ارتباط گفت: از جمله مشکلات نانوایی‌ها مشکل کارگر است که دستمزد کارگرانی که قبل از این پایین بود بالا رفته است و در این هوای گرم کسی حاضر به کار کردن در نانوایی نیست. وی افزود: نرخ بیمه نیز هزینه سنگینی برای نانوا داران است.
یکی دیگر از نانوا داران نیز گفت: کار در این گرما بسیار سخت است و گرمای شدید هوا هم هست و کارگران هم تحت فشار گرما تا اندازه‌ای توان کار دارند.
یکی از نانوا داران نیز با اشاره به سهمیه آرد نانوایی‌ها گفت: سهمیه آرد نانوایی‌ها کم است و ما با توجه به ساعت کاری و مراجعه مردم در شیفت‌های کاری سهمیه دریافتی را مصرف می‌کنیم.
وی گفت: با توجه به سهمیه بندی‌های آرد برای نانوایی‌ها باید این مورد مهم برای نانوایی‌ها افزایش یابد تا ما هم بتوانیم بیشتر نان را در اختیار مردم قرار دهیم. امیدواریم مسئولان شهرستان هر چه سریع تر به این مسئله ورود تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.