کد خبر : 15381
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 7:47
-

کنکور هفته اول مرداد/ سازوکار برگزاری امتحانات غیرحضوری

کنکور هفته اول مرداد/ سازوکار برگزاری امتحانات غیرحضوری

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان عضو شاد شده‌اند و این یکی از روش‌های آموزش است نه تنها روش گفت: در امتحانات غیرحضوری اختیار اصلی دادن نمره بر عهده معلم است. محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا ناگزیر از تعطیلی مدارس شدیم، اظهار کرد: این این

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان عضو شاد شده‌اند و این یکی از روش‌های آموزش است نه تنها روش گفت: در امتحانات غیرحضوری اختیار اصلی دادن نمره بر عهده معلم است.
محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا ناگزیر از تعطیلی مدارس شدیم، اظهار کرد: این این تعطیلات تا یک هفته باشد قابل اغماض است اما تعطیلات طولانی شد و دورنمای روشنی هم نداریم تا بدانیم بازگشایی مدارس چه زمانی است، اگر کار را رها می‌کردیم دانش‌آموزان آسیب می‌دیدند به همین دلیل برای آموزش‌ها از تلویزیون کمک گرفتیم و خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: در آموزش تلویزیون به دلیل اینکه تعاملی نیست با مشکل مواجه هستیم و باید سوال و جواب توسط معلم و دانش‌آموز انجام و آزمون گرفته شود همچنین برنامه‌های تلویزیونی برای ارائه کل دروس کفایت نمی‌کند بیش از ۲۵۰ عنوان درسی در ۱۲ پایه تحصیلی داریم و باید فکر مسیر جایگزین بودیم تا مناسبات دنیای حقیقی را در فضای مجازی برگزار کنیم.

۶۰ درصد دانش‌آموزان عضو شاد شده‌اند

وزیر آموزش و پرورش گفت: اپلیکیشن اختصاصی برای آموزش وپرورش تولید شد که این امکان را می‌دهد ارتباطات آموزشی آنجا برقرار شود و تا کنون بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان عضو شاد شده‌اند همچنین ۹۴ درصد معلمان عضو و ۶۵ درصد از کلاس‌ها در این فضا تشکیل شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: پیام‌رسان شاد این امکان را دارد به دو سوم مخاطبان پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای شروع آموزش‌های مجازی خیلی دیر نشده است؟ گفت: در سندتحول بنیادین این تکلیف متوجه آموزش وپرورش است ولی با وجود تلاش‌های مختلف، هنوز به این ظرفیت نرسیده بودیم و تهدید کرونا فرصت نابی را به وجود آورد و به سمت پیوستن به ظرفیت دنیای مجازی جهش کردیم.

شاد یکی از روش های آموزش است نه تنها روش

وی درباره دسترسی دشوار برخی خانواده‌ها به پیام‌رسان شاد عنوان کرد: ماموریت ما آموزش همه دانش‌آموزان است و حتی یک دانش‌آموز نباید از آموزش محروم شود، هر فردی که بتواند از این طرق تحت آموزش قرار می‌گیرد و برای بقیه دانش‌آموزان روش‌های متنوعی را در نظر گرفتیم از جمله تولید بسته‌های آموزشی که توسط معلمان و راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد همچنین در مدارس مناطق محروم که جمعیت کم است و معلم نیز ساکن همان منطقه است با فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می شود.

تمام دانش‌آموزان آموزش‌ها را دریافت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش تلویزیونی هم خیلی مورد استقبال قرار گرفته و آنچه قطعی است پوشش تمام دانش‌آموزان در آموزش از راه دور است که هر مقدار ممکن بود از طریق شاد و هر مقدار ممکن نبود با استفاده از سایر روش‌های متنوع آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: معلمان در شرایط کرونا از آزمون همدردی با مردم خیلی خوب برآمدند و برای آموزش مجازی دست به کار شدند حتی معلمی از روی تخت بیمارستان با دانش‌آموزان ارتباط داشت. معلمان جزو قشرهای فرهیخته جامعه هستند که انتقال دانش را بر عهده دارند و از روش‌های مختلفی استفده می‌کنند، بسیار طبیعی است در این مسیر برای انجام کار آموزش مجازی پیشگام شدند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه قدردانی از معلمان وظیفه ما است و این کا را انجام می‌دهیم، افزود: معلمانی که کارهای شاخص و ویژه انجام دادند همانند معلمان نمونه مورد تقدیر و قدردانی قرار می‌گیرند.

شهریه خدماتی که ارائه نشد باید برگردانده شود

وی در ادامه درباره شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: مدارس غیردولتی در ازای دو نوع کار آموزش و ارائه خدمات اضافه مانند سرویس، غذا، اردو و کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌کنند و برای هر کدام سقفی در پرداخت ها تعیین شده است. نحوه پرداخت در این شرایط بدین صورت است در بخشی که متوجه آموزش است ۵ ماه سال آموزش داده شد و مدارس فعال بودند و در ادامه نیز همچنان استمرار آموزش را داشتیم و مدارس موظفند کل محتوای آموزشی را به اتمام برسانند.

حاجی میرزایی ادامه داد: برای خدمات آموزشی باید شهریه پرداخت شود اما برای مواردی که کاری انجام نشده است مثل سرویس مدارس نباید پولی دریافت شود، هر منطقه شورایی دارد و به این موضوعات رسیدگی و تعیین تکلیف می‌کند.

کنکور چه تاریخی برگزار می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان پایه دوازدهم اضطراب بیشتری دارند، پایان اردیبهشت پایان زمان تحصیل است و در خرداد امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود چون تعداد دانش‌آموزان پایه دوازدهم محدود است و فاصله رعایت می‌شود همچنین امتحانات حضوری در جهت رعایت حقوق دانش‌آموزان است چون روش حضوری روش مطمئن‌تر برای امتحانات است.

وی افزود: در فاصله تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد امتحانات تربیت بدنی برگزار می‌شود و بعد از نیمه خرداد امتحانات نهایی را در سه هفته داریم که ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی یعنی هفته اول مرداد کنکور برگزار می‌شود.

حاجی میرزایی درباره امتحانات سایر مقاطع گفت: در دوره ابتدایی ارزیابی ما توصیفی است. برای آرامش بیشتر دانش‌آموزان اختیارات بیشتری به معلمان داده‌ایم و اختیار اصلی نمره امتحانات بر عهده معلمان است و اگر امکان برگزاری امتحانات حضوری باشد که انجام خواهد شد اما اگر برای سلامتی دانش‌آموزان خطر داشت شیوه غیرحضوری را داریم.

معلمان خرید خدمات از آموزش و پرورش حقوق نمی‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایطی وارد سال ۹۹ شدیم که مطالبات معوق نداشتیم و تمام حق التدریس شاغلین و آزاد پرداخت شد، افزود: نیروهای خرید خدمات تأخیری در حقوق دارند که آنها نیز حقوق را از ما نمی‌گیرند و از مجموعه‌ای که طرف قرار داد است، حقوق می‌گیرند و این مجموعه‌ها وقتی برای این کار می‌آیند باید آماده باشند تاخیری در پرداخت حقوق کارکنان نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.