کد خبر : 7577
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 7:49
-

کتاب منظومه دعای ابوحمزه ثمالی در اهواز رونمایی شد

کتاب منظومه دعای ابوحمزه ثمالی در اهواز رونمایی شد

کتاب منظومه دعای ابوحمزه ثمالی در اهواز رونمایی شد مراسم رونمایی از کتاب «نسیم دعا» منظومه دعای ابوحمزه ثمالی به سرایندگی محمدصادق محقق باحضور آیت‌الله موسوی جزایری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «نسیم دعا»منظومه دعای ابوحمزه ثمالی به سرایندگی محمدصادق

کتاب منظومه دعای ابوحمزه ثمالی در اهواز رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «نسیم دعا» منظومه دعای ابوحمزه ثمالی به سرایندگی محمدصادق محقق باحضور آیت‌الله موسوی جزایری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «نسیم دعا»منظومه دعای ابوحمزه ثمالی به سرایندگی محمدصادق محقق باحضور آیت‌الله موسوی جزایری و دیگر مسئولان استانی در مسجد اعظم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این‌که هنر از قوی‌ترین ابزارهای کار فرهنگی است، اظهار داشت: با استفاده از این ابزار می‌توان در راستای نشر معارف دینی و اعتقادات اسلامی گام برداشت.

وی با اشاره به این‌که افراد فعال و اثرگذار خوزستان آثار فاخری همچون کتاب «نسیم دعا» را می‌توانند گسترش و نشر دهند، بیان کرد: حوزه هنری موظف است که فعالیت‌های انقلابی هنرمندان را پوشش و کارهای آنها را عملیاتی کند.

رئیس حوزه هنری خوزستان به آماده‌سازی کتاب‌های دیگری از حوزویان استان خوزستان درباره روانشناسی اشاره ‌کرد و گفت: کتابی در زمینه روانشناسی توسط یکی از روحانیون خوزستانی به تألیف رسیده که دارای گنجینه فراوان است و به زودی رونمایی می‌شود.

همچنین آیت الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری زعیم حوزه علمیه اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بسیاری سعی کردند‌ آیات قرآن و ادعیه‌ها را به نظم درآمدند و ترجمه آن را به شعر فارسی تبدیل کنند، اما حق مطلب اداه نشده است.

وی بیان کرد: کتاب «نسیم دعا» دارایسلیس، روان، جذاب و بیانگر معنای جمله است و توانسته‌ تفسیر خوبی را در عبارت‌های‌ کوتاه به شعر تبدیل کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تالیف کتاب «نسیم دعا»، ادامه داد: این کتاببسیار با ارزش و مغز و محتوای دعای ابوحمزه ثمالی است و این کتاب تکراری و خسته کننده نیست.

زعیم حوزه علمیه اهواز عنوان کرد: تألیف این کتاب بسیار مفید است چراکه اشعار روان و قابل حفظ هستند و توانسته محتوا را حفظ کند و امانت شعر را حفظ کرده باشد.

وی با تأکید براینکه تالیف چنین کتاب‌هایی استمرار پیدا کند و از این طبع شعر استفاده شود، افزود: تألیف اینگونه کتاب‌‌ها خدمت نویی است که در آن ادعیه و آثار با زبان فارسی ارائه می‌شوند.

در پایان محمدصادق محقق مؤلف درباره کتاب «نسیم دعا» با اشاره به این‌که تعداد صفحات آن ۹۲ صفحه است، اظهار داشت: آغاز تألیف این کتاب از جلسات احیا بوده که به جای خواندن ترجمه از این اشعار استفاده شده است.

انتهای پیام/۳۳۱/ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.