کد خبر : 37665
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 10:16
-

کاهش موارد آنفلوآنزا در خوزستان به معنی پایان اپیدمی نیست

کاهش موارد آنفلوآنزا در خوزستان به معنی پایان اپیدمی نیست

اهواز – شبکه خبری خوزستان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان پس از گذراندن پیک اول بیماری آنفلوآنزا با کاهش موارد روبه رو شده اما این به معنی پایان اپیدمی آن نیست.

دکتر پژمان بختیاری نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان بیان کرد: از آنجا که آنفلوآنزا بیماری فصلی است ممکن است چندماه دیگر نیز در جامعه گردش داشته باشد و با وجود کاهش موارد ابتلا در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن، شست و شوی صحیح دست ها و تهویه در فضای بسته، احتمال بروز پیک دوم وجود دارد.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلای فرد به بیماری پس از مراجعه به پزشک بهتر است فرد چهار تا پنج روز در منزل استراحت کند تا بهبودی زودتر حاصل شده و از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری به عمل آید.

گروه سنی ۱۶ تا ۴۰ سال بیشترین موارد ابتلا به آنفلوآنزا در خوزستان

بختیاری نیا ادامه داد: بیشترین آمار ابتلای بیماری آنفلوآنزا در خوزستان در مجموع بستری و سرپایی مربوط به گروه سنی ۱۶ تا ۴۰ سال و پس از آن گروه سنی ۱۵ سال به پایین گزارش شده است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا در زنان باردار به عنوان گروه پرخطر گفت: واکسن این بیماری در شبکه بهداشت خوزستان توزیع شده و همکاران بهداشتی برای تاکید بر مراجعه این گروه سنی به منظور تزریق واکسن با آنها تماس می‌گیرند.

وی گفت: بقیه گروه های سنی نیز در صورت تشخیص پزشک و تجویز در نسخه می‌توانند واکسن را از داروخانه ها تهیه کرده و اقدام به تزریق کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.