کد خبر : 24421
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 4:27
-

کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ / رایزنی با وزارت نفت برای افزایش سهم خوزستان از درآمدهای نفتی

کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ / رایزنی با وزارت نفت برای افزایش سهم خوزستان از درآمدهای نفتی

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی کشور در بودجه ۱۴۰۰ گفت: این کاهش اعتبارات کار عمرانی کشور را سخت می‌کند. سید کریم حسینی ، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس تقدیم کرده است، سهم پروژه‌های عمرانی را به شدت کم کرده است. وی درباره جزئیات بودجه ۱۴۰۰

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی کشور در بودجه ۱۴۰۰ گفت: این کاهش اعتبارات کار عمرانی کشور را سخت می‌کند.
سید کریم حسینی ، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس تقدیم کرده است، سهم پروژه‌های عمرانی را به شدت کم کرده است.

وی درباره جزئیات بودجه ۱۴۰۰ افزود: بودجه ۱۴۰۰ عمدتاً هزینه‌ای بسته‌شده به‌گونه‌ای که ۸۹ درصد آن هزینه‌ای و جاری و ۱۱ درصد آن عمرانی است؛بنابراین در کلیات بودجه استان باید به دنبال منابعی دیگر باشیم.

این نماینده اهواز گفت: در لایحه برای فعالیت عمرانی کشور ۱۱ درصد بودجه در نظر گرفته شده است که نسبت به سال آینده کاهشی است. همین ۱۱ درصد ناچیز هم احتمالاً محقق نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گفت: نمایندگان استان در تلاش هستند که بتوانند با توجه به مشکلات خوزستان، وضعیت اعتباری استان را در سال آینده بهبود بخشند. در کمیسیون تلفیق ۳ نماینده خوزستانی حضور دارد.

وی بیان داشت: یکی از راهکارهای تأمین اعتبارات پروژه‌های استانی، استفاده از سهم ۳ درصد صادرات نفت برای مناطق نفت خیز و عوارض آلایندگی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز به استان‌های نفت‌خیز و کمتر توسعه‌یافته، اظهار کرد: استان خوزستان در بحث درآمدهای نفتی دارای حقوق مسلمی است که اگر تحقق یابد می‌تواند این استان را با وجود خسارات ناشی از هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، تنها به وضعیت کنونی سایر استان‌ها برساند.

حسینی افزود: در خصوص تخصیص سه درصد اعتبارات از محل فروش نفت چندی قبل نشست‌هایی با معاون وزیر نفت برگزار شد که پیشنهاد گردید سهم استان خوزستان از محل این اعتبارات افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم مسئولان کشور را به این باور برسانیم که استان خوزستان برای حل مشکلاتش به اعتبارات بیشتر و ویژه‌ای نیاز دارد.

این نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه چرخ عمران استان لنگ نشود باید بتوانیم به شکل مناسب از این سهم استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.