کد خبر : 29442
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 11:15
-

چشم انداز شرکت آب و فاضلاب اهواز با مدیریت جدید

چشم انداز شرکت آب و فاضلاب اهواز با مدیریت جدید

عصر اولین ها// پس از فعل و انفعالات بسیار و گذشتِ حوادث متنوع، توأم با عموما بی تدبیری در سال‌های اخیر و بر مسند مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز، بالاخره سعید دشتی‌زاده بعنوان مدیر این شرکت خدمات رسان معرفی گردید. مساله دو حوزه‌ی آب و فاضلاب در این استان و خصوصا شهر اهواز جزو

عصر اولین ها// پس از فعل و انفعالات بسیار و گذشتِ حوادث متنوع، توأم با عموما بی تدبیری در سال‌های اخیر و بر مسند مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز، بالاخره سعید دشتی‌زاده بعنوان مدیر این شرکت خدمات رسان معرفی گردید.

مساله دو حوزه‌ی آب و فاضلاب در این استان و خصوصا شهر اهواز جزو موارد پر چالش بوده که همواره و طی سال‌های اخیر با مساله‌ی تغییر زودهنگام مدیریت آن، شیب این چالش‌ها فزونی گرفته و این مورد خاص نیز به موانع پیش روی این حوزه در سطح کلانشهر اهواز مبدل گشته است.

یکی از اثرات سوء این تغییرات نا به هنگام و کوتاه مدت، عدم برنامه‌ریزی مدون و مشخص در این حوزه بوده و اصطلاحا می‌شود گفت شخص مدیر تا به خودش آمده دوره‌ی مدیریتش سر رسیده و کار به دیگری سپرده شده و قص علی هذا. برنامه‌ریزی به جهت رفع موانع پیش رو با توجه به محدودیت امکانات، عدم وجود تاسیسات هم‌خوان با گسترش شهرنشینی و رشد جمعیت، شرایط تحریم‌های بین‌المللی،نیروی انسانی ناکافی و شکل سوق‌الجیشی شهر، عدم و یا تاخیر در پرداخت منابع مالی تخصیص یافته و گاه عدم همخوانی درآمد و هزینه در شرکت‌های خدماتی مانند شرکت‌های آب و فاضلاب، جز موارد اثر گذار در ارائه‌ی خدمات بهینه بوده که با توجه به موارد مطروحه نیاز به برنامه‌ریزی -کوتاه مدت و بلند مدت- در این حوزه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

می‌شود سپردن سکان شرکت خدمات رسان بزرگی مانند آب و فاضلاب اهواز را که طیف مشترکینِ متنوعی را هم در بر می‌گیرد از این منظر به فال نیک گرفت که دشتی‌زاده خود مدارج رشد را در این مجموعه طی کرده و بر این اساس می‌توان امیدوار بود که با شناخت ریشه‌‎ای وی از مجموعه، بتواند عملکرد در خوری را در پاسخ به نیاز کلانشهر اهواز به این دو حوزه‌ی پر اهمیت ارائه دهد.

سعید دشتی‌زاده در حوزه‌ی دفتر فنی و معاونت مهندسی و توسعه، مدیریت شبکه و توزیع آب و معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز سال‌ها فعالیت موثر و قبول مسئولیت داشته و با شناختی که از زیر و بم چالش‌ها و موانع پیش روی حوزه‌های مذکور (آب و فاضلاب)و توانمندی نیروهای شرکت طی این سالیان بدست آورده، می‌توان روشن‌بینانه به حضور وی در مرکز تصمیمات کلان این مجموعه نگریست و امید داشت با فرصت لازمی که هر مدیری برای تبیین سیاست‌گذاری‌های بالادستی و چشم‌انداز پیش روی مجموعه نیاز دارد، کشتی در تلاطم افتاده‌ی این شرکت را به ساحل آرامش برساند.

لازم به توضیح است در زمان پذیرش مدیریت شرکت آب و فاضلاب اهواز از سوی دشتی‌زاده، این مجموعه با چندین ماه حقوق معوقه پرسنل رسمی، قراردادی و پیمانکاری خود روبرو بوده است و در مناطق مختلفی سطح رضایتمندی عمومی نسبت به عملکرد و خدمات رسانی شرکت در دوره‌ی مدیران قبلی سطح قابل قبولی نبوده است. هر چند ناگفته نماند که ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری و عدم حمایت دولت گذشته در این موضوع نیز به شکل چشمگیری بر مشکلات این شرکت‌ها و عدم توازن درآمد و هزینه و خدمات رسانیِ آنها اثر سوء گذاشته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.