کد خبر : 34653
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 - 13:27
-

اخبار پلیس فتا

سید ابوالفضل حسینی

پلیس فتا | تغییر رویکرد کلاهبرداران سایبری

پلیس فتا | تغییر رویکرد کلاهبرداران سایبری
رئیس پلیس فتا استان خوزستان، از شیوه جدید سوءاستفاده مالی مجرمان سایبری با تغییر رویکرد و ارسال لینک های جعلی با محتوای فیشینگ خبر داد.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان، از شیوه جدید سوءاستفاده مالی مجرمان سایبری با تغییر رویکرد و ارسال لینک های جعلی با محتوای فیشینگ خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر گفت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌ جعلی به کاربران خود را مامور پست معرفی و عنوان می‌کنند آدرس محل سکونت شما را پیدانکرده اند و جهت دریافت ابلاغیه قضایی به لینک مراجعه کنید، پس از مراجعه به لینک ارسالی به صفحات جعلی هدایت می شوند و با حملات فیشینگ حساب بانکی آنان خالی می گردد.

سرهنگ حسینی با تاکید بر این موضوع که کاربران به پیامک‌های ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی لینک های ارسالی کلیک نکنند، بیان کرد: هموطنان باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص سازمانها از طریق سرشماره های رسمی سازمان انجام می‌گیرد و هرگونه پیام ارسالی از سرشماره های ناشناس یا شماره افراد صرفا کلاهبرداری و به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب آنان می باشد.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: کاربران فضای مجازی با دانش کافی در این فضا وارد شده و در صورت روبرو شدن با هرگونه مشکلی در بستر اینترنت می توانند به صورت ۲۴ ساعته با مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره مند گردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.