کد خبر : 17093
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 10:53
-

پزشکان و کادر درمانی و بهداشتی قهرمانان روزهای کرونایی ملت ایران

پزشکان و کادر درمانی و بهداشتی قهرمانان روزهای کرونایی ملت ایران

تاریخ به فداکارى پزشکان، پرستاران و همه خادمین مردم در کارزار ویروس کووید۱۹ ناجوانمردانه سر تعظیم فرود خواهد آورد و نام‌شان در تارک این شهر تا ابد خواهد درخشید. بسیاری از بیماران از ترس بستری در بیمارستان، به مطبها مراجعه میکنند تا با دریافت دارو خود را در خانه قرنطینه کنند و مراجعه بیماران مشکوک

تاریخ به فداکارى پزشکان، پرستاران و همه خادمین مردم در کارزار ویروس کووید۱۹ ناجوانمردانه سر تعظیم فرود خواهد آورد و نام‌شان در تارک این شهر تا ابد خواهد درخشید.

بسیاری از بیماران از ترس بستری در بیمارستان، به مطبها مراجعه میکنند تا با دریافت دارو خود را در خانه قرنطینه کنند و مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مطبها نیز با سیر صعودی همراه بوده است.

نکته مهم و جالب اینکه در مبتلایان اخیر، علیرغم اینکه شدت و سیر بیماری مشابه موارد قبلی است، اما علائم تنفسی بسیار کمتر بوده و بیماران بیشتر با علائم گوارشی، سردرد، ضعف و همچنین راش پوستی مراجعه ‌کرده‌اند.

خطرناک‌ترین واکنش در برابر یک بحران ملی، کم اهمیت شمردن و بی‌خیالی در برابر آن بحران است این همان واکنشی است که این روزها اغلب مردم در مواجهه با بحران کرونا دارند رعایت پروتکل‌های ایمنی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و سفرهای تفریحی مثل دوران قبل از کرونا ادامه دارد.

چند روزی است که درفضای مجازی اسم یک داروی ضدالتهاب به نام آمپول دگزامتازون به‌عنوان راه حلی معرفی شده که می‌تواند در درمان مبتلایان به ویروس کرونا که در شرایط وخیمی قرار دارند، موثر واقع شود این در حالی است که آمپول دگزامتازون در پیشگیری از کرونا موثر نیست.

بهترین راه مبارزه در برابر ویروس منحوس کرونا ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن است.

ویروس کرونا هوابرد است و می تواند با سرفه و عطسه و حتی حرف زدن منتقل شود و ماسک از این مسأله جلوگیری می کند.

زدن ماسک توسط ۱۰۰ درصد مردم در اماکن عمومی توان جلوگیری از موج دوم تا ۱۸ ماه را دارد، زمانی که شاید برای رسیدن همه واکسن‌های در حال تولید کرونا کافی باشد.

تصور عمومی مردم بر این است که مردم برای حفاظت از خودشان ماسک می زنند، در حالی که ماسک منافعش برای دیگران بیشتر از فردی است که ماسک می زند و در واقع ما با زدن ماسک از دیگران محافظت می کنیم.

بر این مبنا باید کمپینی در کشور به نام «ماسک من از تو محافظت می کند و ماسک تو از من محافظت می‌کند» تشکیل شود.

تلاش‌های کادر درمانی و بهداشتی و گروه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در این روزها، بسیار ویژه و قابل ستایش و توصیف ناشدنی است، واقعا شاهد هستیم در برخی از بخش‌های بیمارستانی و مراکز درمانی کادر درمان با اشتیاق چندین روز مستمر در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و هیچ استراحتی ندارند.

از همه مردم عاجزانه خواهشمندم که با ماسک زدن ورعایت پروتکل های بهداشتی و در خانه ماندن سبب افزایش این ویروس منحوس نشویم و کادر درمانی و بهداشتی را خسته تر نکنیم.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.