کد خبر : 7332
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 9:05
-

پدافند غیرعامل اقدامات دشمن را بی‌اثر می‌کند

پدافند غیرعامل اقدامات دشمن را بی‌اثر می‌کند

پدافند غیرعامل اقدامات دشمن را بی‌اثر می‌کند مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بابیان اینکه پدافند غیرعامل قرار نیست جلوی جنگ را بگیرد، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه فعالیت‌هایی است که باید انجام شود تا اقدامات دشمن را بی‌اثر و یا کم اثر کند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سعید فیوضی امروز

پدافند غیرعامل اقدامات دشمن را بی‌اثر می‌کند
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بابیان اینکه پدافند غیرعامل قرار نیست جلوی جنگ را بگیرد، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه فعالیت‌هایی است که باید انجام شود تا اقدامات دشمن را بی‌اثر و یا کم اثر کند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سعید فیوضی امروز در همایش تهدیدات نوین و پدافند غیرعامل که در اهواز برگزار شد، با اشاره به ادامه برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل تا ۱۴ آبان ماه، اظهارداشت: در هفته پدافند غیرعامل حدود ۱۸۰ برنامه و ۹۶ کارگاه و سمینار آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل برخلاف نام آن، از ابزارهای نظامی و جنگی استفاده نمی‌کند بلکه وظیفه آن به‌کارگیری مجموعه اقدامات برای مقابله با تهدیدات دشمن است به‌نحوی‌که زمینه‌ساز ایمنی و بالا رفتن امنیت باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بابیان اینکه در زمان صلح، دکترین نظام جمهوری اسلامی بر پدافند غیرعامل بنا گذاشته‌شده، گفت: دشمن در زمان صلح با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌ها است و برای مقابله با تهدیدات بیرونی دشمن راهی جز پدافند غیرعامل نداریم.

فیوضی ادامه داد: امروزه دشمن دیگر مراکز صنعتی و نفتی را بمباران نمی‌کند اما از طریق جنگ‌های سایبری می‌تواند به سیستم‌های زیرساختی خسارت‌های سنگینی وارد کند و اکنون به‌صورت ویژه‌ بر این موضوع تمرکز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون ابزارهای دشمن برای غلبه بر نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم محور و ایجاد نارضایتی برای آحاد جامعه تبدیل‌شده است. دشمن اکنون بر دو محور یکی حوزه اقتصادی و دیگری حوزه نارضایتی مردمی تمرکز کرده و همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با اشاره به حادثه سیل در فروردین امسال، عنوان کرد: ابتدای امسال دو اتفاق در کشور موضوع پدافند غیرعامل را نشان داد که یکی سیل و دیگری ساقط کردن پهپاد آمریکایی بود.

فیوضی تأکید کرد: زدن پهپاد آمریکایی و دستگیری مدیر کانال آمد نیوز نمونه‌های خوبی از پدافند غیرعامل و آفند علیه دشمن هستند.

وی افزود: پدافند غیرعامل قرار نیست جلوی جنگ را بگیرد اما می‌گوید باید اقداماتی انجام شود که حرکات دشمن را بی‌اثر و یا کم اثر کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پدافند غیرعامل در کنار مدیریت بحران موازی کاری نیست چراکه پدافند غیرعامل مهم‌ترین هدف آن مقابله با دشمن است اما در مدیریت بحران عمدتاً واکنش‌ها متناسب با حوادث طبیعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.