کد خبر : 24859
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 6:03
-

ویژه و مهم | مطالبه نکردن عوارض آلایندگی نفت خیانت در حق مردم خوزستان است

ویژه و مهم | مطالبه نکردن عوارض آلایندگی نفت خیانت در حق مردم خوزستان است

مطالبه نکردن عوارض آلایندگی از نفت، خیانت در حق مردم خوزستان است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه خبری نخبگان ورزش آینده ، سید کریم حسینی در نشست بررسی عوارض آلایندگی خوزستان اظهار کرد: در خصوص آلاینده‌هایی که در خوزستان داریم، سهم صنایع بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، ۶۵ درصد است؛ در مجمع نمایندگان استان نیز موضوع حق آلایندگی و مالیات ارزش افزوده (تولید و فروش نفت) را دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت حق خوزستان از نفت آن اراده و باوری که باید وجود داشته باشد، در بین مسئولان نفتی کشور ندیدیم، افزود: با مدیران نفتی استان طرف نیستیم و طرف صحبت و مطالبه ما سیاست‌گذاران امور نفتی است که وزیر نفت و شاید هم شخص رئیس‌جمهور باشد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه وقتی صحبت از حق آلایندگی می‌شود آن را به سمت درصد فروش و کارمزد می‌برند، تصریح کرد: حق خوزستان از نفت از سوی مردم مطالبه می‌شود که اگر زیر پای ما این همه ثروت و ذخایر نفتی وجود دارد و هر از چند گاهی از یک میدان نفتی جدید نام می‌برند پس حقوق مردم این استان کجاست؟

 

حسینی با گلایه از اینکه هیچ‌وقت سوال «تأثیر نفت و ثروت در توسعه استان کجاست» پاسخ داده نمی‌شود، یادآور شد: عقب نگه داشته ترین استان در بین استان‌های کشور البته اگر مزاحم رتبه سیستان و بلوچستان نشویم، خوزستان است؛ استان دوم از نظر شاخص‌ها هستیم و این همه مشکلات برای استانی با چنین ثروتی اصلاً قابل‌قبول نیست.

 

وی با تعبیر خوزستان به استانی ثروتمند با مردم فقیر انتقاد کرد: این همه ثروت با این حجم فقر و بیکاری همخوانی ندارد؛ حتی در زمینه مسائل آموزشی، بهداشتی و درمانی اصلاً شاخص‌های قابل تعریفی نداریم.

 

قصور در استان

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر اینکه همه باید به دنبال حقوق استان باشیم و مدیران نفتی استان هم در کنار رسانه‌ها و نمایندگان این موضوع را مطالبه می‌کنند، گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان هم باید این حق را مطالبه کنند ولی متأسفانه در برخی از سطوح مدیریت اجرایی استان این موضوع را به اندازه کافی نمی‌بینیم و بلکه قصور هم دارند.

 

حسینی اضافه کرد: اکنون همه توپ‌ها را در میدان نماینده می‌اندازند ولی اگر همین قانون موجود را به درستی پیگیری می‌کردیم حقوقی که استان باید داشته باشد، قطعاً بیشتر از اینها است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.