کد خبر : 15893
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 19:53
-

ویژه و مهم | مصوبه محیط زیستی مجلس / خرید و فروش چوب ، هیزم و زغال ممنوع ‌شد

ویژه و مهم | مصوبه محیط زیستی مجلس / خرید و فروش چوب ، هیزم و زغال ممنوع ‌شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای خرید و فروش چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی را مطلقا ممنوع کرده و مجازاتی برای متخلفان تعیین کردند.

ویژه و مهم | مصوبه محیط زیستی مجلس / خرید و فروش چوب ، هیزم و زغال ممنوع ‌شد

 

 

 

 

شبکه خبری خوزستان: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای خرید و فروش چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی را مطلقا ممنوع کرده و مجازاتی برای متخلفان تعیین کردند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ماده ۲۸ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کردند.

. بر اساس ماده ۲۸، یک ماده به عنوان ماده ۲۵ مکرر به قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده ۲۵ مکرر- حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی مطلقا و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فرآورده‌ها و یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی با قصد تجاری بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صـلاح ممنـوع است و مرتکب علاوه بر ضـبط کالاهـای مزبـور و آلات و ادوات مـورد استفاده جز در موارد مذکور در ماده ۲۵ و ۲۶ این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتر به موجب قوانین پیش‌بینی شده است، مشمول مجازاتها و احکام مقرر بـرای قاچاق کـالای مجـاز مشـروط می‌شود.

تبصره ۱- انتقال به نقطه دیگر یا عرضـه یـا خریـد یـا فـروش و یـا نگهـداری کالاهای موضوع این ماده که طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۲۵ .۵. ۱۳۴۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی و یا سایر قوانین مرتبط با مصرف مجاز روسـتایی، جنگل‌نشـینان یـا دهکده‌های مجاور جنگـل و یـا جهـت مصـارف دیگـر توسـط سـازمان جنگل‌ها و مراتع یا سایر مراجع قانونی دیگر اختصاص داده شده، قاچـاق محسـوب شده، علاوه بر ضبط این کالاها و آلات و ادوات مورد اسـتفاده، مرتکـب حسب مورد به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

تبصره ۲- در خصوص وسایل نقلیـه حامل اقـلام فـوق، مطـابق ماده ۲۰ این قانون رفتار می‌شود.

تبصره ۳- فهرست مصادیق منابع طبیعی و محصولات، فرآورده‌هـا یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جنگلی و مرتعی و نوع مجوزها و نحوه دریافت آن، ظرف مدت سه ماه از تـاریخ لازم‌الاجـراء شـدن ایـن قـانون توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست تهیه و اعلام می‌شود.

تبصره ۴- مرجع پاسخ به استعلامات موضوع ماده ۴۷ این قانون در خصوص کالاهای موضوع این ماده و اعلام فهرست ارزش اولیه ایـن کالاها حسب مورد وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان حفاظت محیط زیست است.

تبصره ۵- در خصوص تخلفات موضوع این ماده و ماده ۲۷ این قانون، مفاد ماده ۲۱ این قانون اعمال نمی‌شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.