کد خبر : 24876
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 15:14
-

ویژه | رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۸ سال انتظار اجرای حکم قصاص در خرمشهر

ویژه | رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۸ سال انتظار اجرای حکم قصاص در خرمشهر

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: قاتلی که پس از ۸ سال در انتظار اجرای حکم قصاص خود بود با همت و تلاش اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان و اعلام رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: قاتلی که پس از ۸ سال در انتظار اجرای حکم قصاص خود بود با همت و تلاش اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان و اعلام رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان فاخر باوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر با اعلام این خبر گفت: سال ۹۲ در نزاعی بین ۲ نفر بر سر اختلافاتی که از قبل باهم داشتند ، یک نفر به قتل می رسد و این حادثه تلخ باعث گردید که اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل پیش می آید.

وی افزود: خانواده مقتول قبل از دستگیری قاتل به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که با استفاده از ظرفیت اعضاء خدوم و پر تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان و همچنین بزرگان و ریش سفیدان ، با دعوت اولیاء دم به آرامش توانستند آنان را از انتقام منصرف و پرونده قتل فرزند خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.

باوی خاطر نشان کرد: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قضایی، حکم قصاص وی صادر شد با وساطت ، همت و تلاش اعضاء شورای حل اختلاف خرمشهر چندین جلسه بین بزرگان و ریش سفیدان فی مابین خانواده های قاتل و مقتول برگزار گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان نتیجه داد و در جلسه ی با حضور دادستانی ، اعضاء شورای حل اختلاف ، بزرگان ، سران عشایر و مصلحین منطقه، با عفو و بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل فرزند خود ، محکوم به قصاص نفس ضمن ابراز پشیمانی از ارتکاب جرم خود،پس از ۸ سال که در انتظار اجرای حکم قصاص بود از چوبه دار رهایی و پس از طی مراحل قانونی به آغوش خانواده بازگشت.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر ضمن تقدیر از گذشت اولیاء دم ، زحمات اعضاء شورای حل اختلاف ، بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بین این دو خانواده، بر نقش سازنده و تأثیر گذار شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی تاکید کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف از بدو تشکیل با استفاده از ظرفیت نخبگان ، مصلحین ، روحانین ، بزرگان و اقشار مختلف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه موفق بوده و لازم است این مجموعه تقویت و از اعضاء آن که انصافاً در تمامی شرایط برای حل و فصل اختلافات پای کار هستند بصورت ویژه از آنان حمایت مادی و معنوی صورت بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.