کد خبر : 30470
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 18:04
-

هشدار و گلایه ها

وضعیت اسفناک آب لوله کشی شهرستان هندیجان / خسارت میلیونی و خراب شدن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی / شهروندان و قبض های چندصدهزار تومانی

وضعیت اسفناک آب لوله کشی شهرستان هندیجان / خسارت میلیونی و خراب شدن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی / شهروندان و قبض های چندصدهزار تومانی
آیا خدا را خوش می آید که آب آلوده داد و ضرر زد و پول زیاد بابت قبض آب آلوده و شور مطالبه کرد؟!

 

 

وضعیت اسفناک آب لوله کشی شهرستان هندیجان در این چند ماه اخیر و خسارت میلیونی شهروندان هندیجان به خاطر خراب شدن و از کار افتادن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی شهروندان و قبض های آب چند صد هزار تومانی

 

طی چند ماه اخیر قطعی های مکرر آب لوله کشیِ شهرستان هندیجان و شوری و آلوده بودن آب شرب شهرستان هندیجان، باعث آرزده شدن و رنجش مردم و خرابی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و تضرُّرِ شهروندان شده است.

 

وضعیتِ آب لوله کشی شهرستان به گونه ای بود که بوی لجن و تعفن از آب احساس می شد و به محض شستن دست و صورت، در چشمها باعث احساس سوزش شده و بوی بد آن باعث ناراحتی می شد.

 

از نظر علمی به اثبات رسیده است که وجودِ بویِ تعفن در آب، به دلیل وجود آلودگی است و این امر باعث ایجاد بیماری های پوستی، گوارشی و انگلی و بیماری های قارچی می شود، از طرف دیگر شوری و آلودگی بیش از حد آب باعث از کار افتادن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و هزینه کردن میلیونها تومان پول برای تعمیر و تعویض قطعات آن شده است. در چنین شرایطی اداره آب می‌بایست طبق قانون، ضررهای وارد شده به شهروندان را با پرداخت خسارت و رایگان اعلام کردن چند دوره قبض جبران نماید نه اینکه با صدور قبض های آب، چند صد هزار تومانی، به زخمهای مردم نمک بپاشد.

 

متاسفانه ریاست اداره آب شهرستان هندیجان جوابگوی تلفن شهروندان هم نیست.

 

خود بنده چندین بار در بازه های زمانی مختلف با ایشان تماس گرفته و پیام داده ام اما متاسفانه، ایشان جوابگو نبوده است.

 

شهروندانِ شهرستان هندیجان از نماینده محترم شهر در مجلس، مسؤولین بهداشتی، فرمانداری شهرستان، مدعی العموم و مسؤولین استانی درخواست دارند که موضوع خسارت های زده شده به مردم شهرستان هندیجان، به دلیل از کار افتادن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و مشکلات آب شرب و صدور قبض های سنگین آب آن هم با این وضعیت اسفناک آب شرب مردم را پیگیری کرده و به این مسأله مهم، رسیدگی نمایند.

 

آیا خدا را خوش می آید که هم به مردم آب آلوده داد و هم ضرر زد و هم از آنها پول زیاد بابت قبض ها آب آلوده و شور مطالبه کرد؟!

 

بقلم دکتر علی عبادنسب از شهروندان هندیجان

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.