کد خبر : 23888
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 21:38
-

واگویه | معضلی بنام حق کمیسیون بنگاههای معاملات خرید و فروش مسکن

واگویه | معضلی بنام حق کمیسیون بنگاههای معاملات خرید و فروش مسکن

ساعت ۱:۳۰ همراه با یکی از اقوام برای خرید یک باب آپارتمان به بنگاه معاملات ملکی مراجعه کردیم بازدید صورت گرفت بلا فاصله نشست معامله انجام شد و ساعت ۴ معامله تمام و هر دو طرف از بنگاه معاملات خارج شدند. وقتی نوبت به پرداخت حق کمیسیون رسید یک درصد معامله باید به عنوان حق

ساعت ۱:۳۰ همراه با یکی از اقوام برای خرید یک باب آپارتمان به بنگاه معاملات ملکی مراجعه کردیم بازدید صورت گرفت بلا فاصله نشست معامله انجام شد و ساعت ۴ معامله تمام و هر دو طرف از بنگاه معاملات خارج شدند. وقتی نوبت به پرداخت حق کمیسیون رسید یک درصد معامله باید به عنوان حق کمیسیون پرداخت می شد
امروزه در تهران معمولی‌ترین معاملات آپارتمان کمتر از ۳ الی ۴ میلیارد تومان نیست یعنی برای یک معامله ساده با نوشتن یک قولنامه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان حق کمیسیون پرداخت می شود با قضات دیوان عالی کشور و چندین استاد و دکترای حقوق مشورت کردم که مسولیت قانونی این افراد در برابر معاملات مربوط چیست جملگی گفتند تعهد به عهده طرفین معامله است و هیچ مسولیتی ندارند . پس این همه پول بابت چی؟کدام جراح ، وکیل ، قاضی ، سردفتر ، مهندس و حتی فوتبالیست و هنرپیشه به این اندازه درآمد دارد؟
فساد به اینجا ختم نمی شود وقتی حق العمل براساس قیمت معامله پرداخت می شود می بینیم که مهمترین عامل رشد قیمت مسکن همین افراد هستند.
برای پاسخگویی به این وضعیت نابسامان به سازمان ثبت مراجعه کردم گفتند از وظیفه ما خارج است به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کردم گفتند وزارت صمت باید به عنوان ضابط به ما گزارش بدهد به وزارت صمت مراجعه کردم گفتند که بر اساس مصوبه قانونی است به مصوبه مراجعه کردم دیدم که بله مصوبه از طرف صنف یا همان اتحادیه مربوط است بامهر گنجعلی و امضای پنجعلی این وضعیت ایجاد شده است ، به قوه قضاییه مراجعه کردم به عنوان مرجع نظارت بر حقوق عامه گفتند لایحه ای نوشتیم تحت عنوان اعتبار اسناد رسمی و در آن پیش‌بینی شده که رئیس قوه قضاییه تعرفه این موضوع را تعیین کند. با امیدواری به مجلس مراجعه کردم گفتند که تصویب شده و رفته شورای نگهبان به شورای نگهبان مراجعه کردم دیدم به موجب ایراد شماره ۱۸۳۶۸/۱۰۲/۹۹ مورخ ۲۶/۳/۹۹ قید شده است این امر از حوزه وظیفه قوه قضاییه خارج است و رئیس قوه قضاییه حق این کار را ندارد.
به فضای مجازی پناه بردم تا مردم این مشکل را حل کنند. شاید دست به دست این پیام بگردد و مسئول این نابسامانی را که من نتوانستم پیدا کنم مردم پیدا کنند و به این وضعیت سر و سامانی بدهند .

اگر این پیام را می خوانی و آن را نشر نمیدهی از کنار یک فساد که امروز معضل کشور ماست با بی‌توجهی رد شده ای .

✔️یک شهروند که به فضای مجازی پناه آورده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.