کد خبر : 33094
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 20:02
-

ویژه و مهم

مصطفی شکیبافر

هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی راهبردی موثر برای مقابله با تحریم هاست

هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی راهبردی موثر برای مقابله با تحریم هاست
عضو کمیسیون انرژی مجلس: هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی راهبردی موثر برای مقابله با تحریم هاست

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس: هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی راهبردی موثر برای مقابله با تحریم‌هاست.

 

 

شبکه خبری خوزستان | عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای رونق تولید راهبردی موثر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان «علیرضا ورناصری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره آغاز ۴۸ طرح بزرگ صنعتی که ۱۷ بهمن ماه فرمان اجرایی آن از سوی رییس جمهور صادر شد، اظهار داشت: هدف‌گذاری دولت سیزدهم، مجلس به ویژه کمیسیون‌های انرژی، صنایع و معادن،‌ اقتصاد، تلفیق بودجه ۱۴۰۱، بهبود معیشت مردم شریف ایران و تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی در رونق تولید، افزایش صادرات و اشتغال‌زایی بسیار ضروری و از راهبردهای موثر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.

 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات ۴۸ طرح صنعتی کشور عنوان کرد: عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور با اعتباری معادل ۱۹ میلیارد دلار با هدف توسعه متوازن در کشور و ایجاد رونق اقتصادی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان انجام می شود.

 

 

ورناصری تاکید کرد: طبق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم به عنوان بخشی از ظرفیت‌های این طرح عظیم پس از بهره‌برداری محقق شود.

 

 

وی با بیان اینکه این طرح توسط هفت شرکت بزرگ و دارای پشتوانه مالی مطلوب انجام می شود، تصریح کرد: گروه پیشرانان پیشرفت ایران این هفت شرکت را در یک بخش واحد به گردهم آورده و از طریق منابع مرتبط به سود انباشته خود، سرمایه‌گذاری ویژه ارزی و ریالی برای سال آینده را متعهد شده‌اند.

 

 

ورناصری با ابراز امیدواری از اینکه اقتصاد ملی از آثار مثبت این طرح بزرگ برخوردار می شود،‌ تصریح کرد: ۴۲ طرح این طرح با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۶ طرح دیگر با وزارت نفت خواهد بود. همچنین سهم طرح‌های معدن و صنایع معدنی از این بخش نزدیک به ۷.۸ میلیارد دلار و بقیه هم در حوزه پتروشیمی است.

 

 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: باتوجه به تنوع طرح های این طرح بزرگ، ظرفیت تولید این محصولات شامل توسعه، اکتشاف، افزایش حفاری‌ها و تکمیل زنجیره تأمین صنایع پایین دست بخش معدن و صنایع معدنی خواهد بود.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیان این نکته ضروری است که توجه و امیدآفرینی در راستای بهره وری این طرح با در نظر گرفتن نیاز زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، توازن در زنجیره‌ها برای ممانعت از تکرار سرمایه‌گذاری‌های اشباع شده و حرکت به سوی جایگزین کردن حلقه‌های مفقوده بر اساس آمایش سرزمین و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از محورهای مهم این طرح عظیم ملی است.

 

 

ورناصری خاطر نشان کرد: در نظر داشته باشیم که نیمی از محصولات معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کارخانه‌های داخلی به دلیل عدم شمول تحریم‌ها بر این محصولات می‌توانند در بازارهای بین المللی به عنوان بازارهای هدف به فروش برسند و در این طرح این موارد به خوبی دیده شده است.

 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا تاکید کرد: مجلس یازدهم در سرعت بخشی اجرای این طرح ها از هیچ همکاری با دولت سیزدهم دریغ نمی کند و حتی در قالب طرح یا لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شود، حسن نیت خود به مانند سابق اثبات می کند.

 

 

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی با تمرکز در حوزه پتروشیمی با فرمان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، آغاز شد.

 

 

اجرای این ۴۸ طرح در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و طرح آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیاردی انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.