کد خبر : 55972
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 6:32
-

ویژه و مهم

هشدار

هشدار هشدار | بی توجهی ستاد بحران خوزستان به معضلی همیشگی در پل بزرگ لالی / پلی لالی ‌پلی بدون حفاظ و غیر استاندارد

هشدار هشدار | بی توجهی ستاد بحران خوزستان به معضلی همیشگی در پل بزرگ لالی / پلی لالی ‌پلی بدون حفاظ و غیر استاندارد
چرا امسال مسئولان استان ۱۲ شهر را پایگاه غریق نجات دادند اما به شهرهای مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا که سواحل دریاچه ای و رودخانه ای زیادی دارند این موضوع مهم را تخصیص ندادند .

غرق شدگان پل کابلی لالی و جستجوهای ناتمام هیئت غریق نجات / بی توجهی ستاد بحران خوزستان به معضل همیشگی در پل بزرگ لالی

 

چند روزی از سقوط یک جوان از روی پل لالی به درون دریاچه می گذرد اما جستجوهای فراوانی که هیئت غریق نجات مسجدسلیمان در این دریاچه و در آب های سرد آن انجام داده هنوز این جوان غرق شده پیدا نشده و تلاش ها نتیجه ای نداشته است .

 

مرگ های مختلفی که از روی پل کابلی لالی اتفاق می افتد این زنگ خطر را به صدا در آورده است که اگر تمهیدات لازم برای امنیت این پل بزرگ دیده نشود در آینده نیز باید شاهد اتفاقات تلخ بسیاری بود.

 

اتفاق اخیر بر روی پل بزرگ لالی که همراه با مرگ یک جوان دیگر همراه بود در کنار مرگ و میر بسیار زیادی که از زمان احداث پل مشاهده شده همواره این سوال را مطرح می کند که چرا یک پایگاه امداد دریایی و غریق نجات در کنار پل فعال نمی شود .

 

این پل که استانداردهای آن رعایت نشده و حفاظ اطراف آن نصب نشده بیش از ده ها اقدام به خودکشی و سایر مرگ و میرها را رقم زده است چرا هنوز هیچ مسئولی را به فکر حل مشکل آن نکرده است .

 

نصب حفاظ چندین متری برای در امان ماندن بازدیدکنندگان در کنار راه اندازی ایستگاه غریق نجات می تواند از اتفاقات تلخ مشابه در آینده جلوگیری کند چرا که گردشگران فراوان با علاقه به گرفتن عکس یادگاری در محل های خطرناک آن همواره در معرض سقوط هستند.

 

مهران حسنوند رئیس هیئت غریق نجات و غواصی شهرستان مسجدسلیمان که چندین روز با عوامل خود در دریاچه زیر پل عملیات جستجو داشتند با انتقاد از مسئولان استانی عنوان کرد : چرا امسال مسئولان استان ۱۲ شهر را پایگاه غریق نجات دادند اما به شهرهای مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا که سواحل دریاچه ای و رودخانه ای زیادی دارند این موضوع مهم را تخصیص ندادند .

 

همچنین فرید صالحی پور رئیس اداره محیط زیست لالی که در عملیات های جستجوی اجساد در دریاچه همواره مشارکت فعال داشته عنوان کرد : موضوع مرگ و میرها در محل پل لالی و دریاچه زیر آن یک بحران شده است و انتظار داریم ستاد بحران استان این موضوع را جدی تر پیگیری و حل کند چرا که نه تنها پایگاه غریق نجات در این شهرستان هیچ وجود خارجی ندارد بلکه عدم وجود امکانات لازم و ناامن بودن دیواره های پل به دلیل از بین رفتن و سرقت آهن آلات و … در این اواخر منجر به افزایش اتفاقات تلخ شده است .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.