کد خبر : 36471
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 7:21
-

نگاهی به فعالیت های بهداشتی، درمانی خوزستان در مرز چذابه

نگاهی به فعالیت های بهداشتی، درمانی خوزستان در مرز چذابه

اهواز – شبکه خبری خوزستان – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعالیت های بهداشتی، درمانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را در پایانه مرزی چذابه تشریح کرد.

به گزارش چهارشنبه شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید از مرز چذابه بیان کرد: فرآیند درمانی در سه سطح تعریف شده به گونه ای که بیماران در گام اول مراجعه به درمانگاه مرزی چذابه، خدمات را در محل درمانگاه دریافت و بصورت سرپایی درمان می‌شوند؛ در گام بعدی در صورت نیاز به خدمات بیشتر به اورژانس بیمارستان طریق القدس بستان ارجاع می‌شوند و در مرحله سوم در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیشتر به بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد و یا سایر بیمارستان‌ها اعزام خواهند شد.
وی افزود: بیمارستان نفت سوسنگرد و اورژانس بیمارستان طریق القدس بستان تا پایان فرآیند اربعین جهت ارائه خدمات درمانی به زوار، در آماده باش کامل هستند.
سرمست به امکانات درمانی موجود در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی ارتش، درمانگاه‌های سپاه پاسداران و سازمان تامین اجتماعی استان نیز همگام با دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: سازمان اورژانس کشور و اورژانس استان خوزستان با استقرار ۴۵ دستگاه آمبولانس،هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد، پنج دستگاه موتورلانس و یک فروند هواپیمای بال ثابت جهت ارائه خدمات اورژانسی به زائران در مرز مستقر هستند.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ نیرو شامل پزشک، پرستار، داروساز، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و کارشناسان بهداشت در مرز چذابه اظهار داشت: دانشگاه با استقرار درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه و مجموعه اتاق سرد جهت درمان گرمازدگی آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی است.
سرمست با اعلام استقرار یک دستگاه اتوبوس درمانگاه سیار دندانپزشکی نیز جهت ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی به زائران در مرز چذابه گفت: فرآیند عملیات درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۱۲ شهریورماه در مرز چذابه شروع و تا پایان مراسم اربعین خواهد داشت.

از ابتدای حرکت زایران اربعین حسینی تاکنون، یک میلیون و ۱۰۰ هزار زایر از گذرگاه‌های مرزی خوزستان راهی کشور عراق شده‌اند.

تردد زایران اربعین از گذرگاه های مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان به صوت شبانه روزی ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.