کد خبر : 25280
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 19:32
-

نمایندگان مجلس، وظایف خود را فراموش کرده‌اند! / چرا کسی به فکر حل مشکلات اقشار محروم و مستضعف نیست؟

نمایندگان مجلس، وظایف خود را فراموش کرده‌اند! / چرا کسی به فکر حل مشکلات اقشار محروم و مستضعف نیست؟

نمایندگان مجلس، وظایف خود را فراموش کرده‌اند! / چرا کسی به فکر حل مشکلات اقشار محروم و مستضعف نیست؟     آبگرفتگی، بهسازی سیستم فاضلاب، اشتغال، حاشیه‌نشینی، مهار ریزگردها و کیفیت پایین آب شرب، مهم‌ترین دغدغه و مطالبه سال‌های متمادی مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از نمایندگان مجلس بوده است و نمایندگان و کاندیداهای

نمایندگان مجلس، وظایف خود را فراموش کرده‌اند! / چرا کسی به فکر حل مشکلات اقشار محروم و مستضعف نیست؟

 

 

آبگرفتگی، بهسازی سیستم فاضلاب، اشتغال، حاشیه‌نشینی، مهار ریزگردها و کیفیت پایین آب شرب، مهم‌ترین دغدغه و مطالبه سال‌های متمادی مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از نمایندگان مجلس بوده است و نمایندگان و کاندیداهای رنگارنگ با شعار و تبلیغ این مطالبات و همراه کردن آرای شهروندان به مجلس و شورای شهر راه یافته‌اند. هنوز اما نه تنها همه این کاستی‌ها وجود دارد، بلکه حتی بازتولید و توسعه یافته‌تر شده‌اند. مشکلی که سال‌هاست گریبانگیر خوزستان شده و هیچ مسئولی تاکنون آن را حل نکرده است. در این میان هر سه نماینده اهواز در مجلس یازدهم شورای اسلامی، با اشراف و وقوف به این مشکلات به بدترین شکل ممکن انجام وظیفه کردند و حتی حاضر نشدند در اوضاع بحرانی و حساس جلسه‌ای تشکیل دهند، یعنی برایشان اوضاع بحرانی شهر مهم نبود و علنا حقوق مردم را تا جایی پیگیری می‌کردند که به مصالح جناحی و دولت آسیب وارد نشود و ابتکار عملی از خود نشان ندادند.

 

 

اینکه در جامعه مدام از پارلمان و اهمیت انتخابات سخن گفته شود اما در عمل نمایندگان منتخب مردم قدرت هیچگونه تصمیم‌گیری کلان نداشته باشند، نشانگر آن است که آن جامعه شناختی از پارلمان و دموکراسی ندارد و تمام این نهادها کاریکاتور و تزیینی است و بود و نبودشان تفاوت چندانی در حال و روز مردم و کشور نخواهد داشت. با این اوصاف انتخابات نهادی مانند مجلس در کشور ما چیزی جز ضرر و زیان و تحمیل هزینه‌های اضافی بر کشور ندارد.

 

بسیاری از نمایندگان با سخنان و توییت‌ها و مواضع عجیب، باعث آزار بسیاری از مردم شده و در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی فشار مضاعفی را بر ملت وارد می‌نمایند. حتی فیلم‌هایی از نمایندگان مردم که به مردم پرخاش می‌کنند که خودکرده را تدبیر نیست و خودتان به عده‌ای رای دادید که بروند شورا و این شهردار را انتخاب کنند.

 

ناکارآمدی نمایندگان مجلس در مواجه با بحران‌ها باعث ناامیدی مردم از مجلس و رای و مشارکت سیاسی شده و باعث عقبگرد بیشتر جامعه و محبوبیت نظام‌های سیاسی غیردموکراتیک در میان آن‌ها گردیده است. نمایندگانی که به علت عدم آشنایی با مبانی علم سیاست و عدم کفایت سیاسی در تبلیغات(و یا گاهی پشت تریبون مجلس) سخنان و رفتارهایی را انجام می‌دهند که نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه باعث ایجاد بحران‌های امنیتی و تهدیدات سرزمینی می‌شوند.

 

صرف نظر از هزینه سنگینی که خود انتخابات به کشور تحمیل می‌کند، هزینه سنگینی که برگزاری جلسات بیهوده مجلس به کشور تحمیل می‌کند و هزینه سنگینی که صرف حقوق، اجاره دفتر و منزل در تهران و شهرستان، راننده خصوصی و محافظ نمایندگان می‌شود. در نهایت هیچ‌گاه پاسخگوی مردم نیستند، نمایندگانی که استقلال خود را از دست داده‌اند و به جای آنکه نماینده واقعی مردم و مطالبات آن‌ها باشند، نماینده دولت و به تعبیر بهتر “وکیل‌الدوله” هستند. دولت‌ها در مقابل اهمیت چندانی به قوانین مصوب آن‌ها نمی‌دهند و همان مسیری را می‌روند که خود از ابتدا تصمیم به اجرای آن داشته‌اند. نمایندگانی که در کارهای اجرایی دخالت می‌کنند و از وظایف قانونی خود تحقیق و تفحص، استیضاح، سوال و پیگیری‌های قانونی خود دور شده‌اند.

 

ماجرای گرفتاری مردم خوزستان اینک بیش از هر چیز گرفتار رفتار‌های مقطعی شده است.

تابستان‌ها و در روز‌های گرم به یک شکل و در فصل بارش با شکل و شمایلی دیگر. همین خرداد سال جاری آنچه به سبب نبود آب در منطقه غیزانیه از توابع اهواز روی داد، موجب شد عده‌ای از کسانی که به مجلس یازدهم راه یافته بودند، از حوزه انتخابیه تهران راهی غیزانیه شوند و حرف‌هایی مطرح کنند، اما دیگر خبری از آن‌ها نشد. روز‌هایی نیز که ماهشهر، بندر امام، اهواز و آبادان و خرمشهر درگیر آبگرفتگی شدند خبری از آن دسته از نمایندگان مجلس نشد.

 

ناکارآمدی مجلس، باعث بی‌اعتبار و کم ارزش شدن واژه‌هایی مانند «آراء مردم»، «مجلس»، «خانه ملت» و امثالهم شده است. واژه‌هایی که زمانی نه چندان دور از چنان اعتباری برخوردار بودند، که بسیاری از مجاهدین تبریزی و یارمحمدخان کرمانشاهی‌ها و بختیاری‌ها و… را تحریک می‌کرد تا با خون خود به دفاع از آن بپردازند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.