کد خبر : 8761
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 15:30
-

نمایشگاه بزرگ کتاب در هندیجان افتتاح شد + تصاویر

نمایشگاه بزرگ کتاب در هندیجان افتتاح شد + تصاویر

از ویژگی های خاص این نمایشگاه، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری و کتابهای عرضه شده در این باب است که با تبیین مسایل قابل ملاحظه ی این بیانیه، خط مشی و افق چهل ساله دوم انقلاب را ترسیم می کند.

شبکه خبری خوزستان : نمایشگاه بزرگ کتاب هندیجان افتتاح شد

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان پیش از ظهر هشتم دی ماه ۹۸ با بیش از ۷ هزار جلد کتاب از ناشران معتبر کشور در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس هندیجان نمایشگاه بزرگ کتاب هندیجان افتتاح شد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه، تشویق و ترغیب آحاد مختلف مردم به مطالعه و اهمیت دادن به مقوله کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

مسعود میرزاپور افزود : جایگاه ایران در مطالعه و اُلفت ایرانیان با کتاب، در جامعه ی آماری جهانی، جایگاه مطلوب و قابل قبولی ندارد و همگان باید با اهتمام، برنامه ریزی و اهمیت به دانش افزایی و خردمندی، بکوشیم تا ضمن بهره مندی خود و خانواده ها به سلاح علم و دانش ، سرانه ی مطالعه در کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد : اساس پیروزی ادیان و جوامع، بهره مندی از دانش روز و مطالعه ی کاربردی است. به همین منظور ، اقدامات و برنامه ریزی هدفمندی با اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان، برای بهره مندی و بازدید نونهالان،دانش آموزان سطوح مختلف تحصیلی و حتی دانشگاهیان از کتاب های نمایشگاه موجود و تسهیل در خرید کتاب انجام شده و گوناگونی کتابهای ارایه شده ،سلایق عمده ی مخاطبان را در بر می گیرد.

میرزاپور عنوان کرد : بیش از ۹۰ درصد از کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه با تخفیف ۴۰ درصدی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هندیجان با بیان اینکه تنوع و محتوای کتاب‌ها به گونه ای است که طیف ها و سلایق گوناگون را پوشش خواهد داد اضافه کرد: در این نمایشگاه به لحاظ موضوعات قرآنی، تاریخ، دین و مذهب، ادبیات ، هنر، پزشکی، کودک، خلاقیت و سرگرمی، بیش از نهصد عنوان را در خود جای داده است.

میرزاپور عنوان داشت : در این نمایشگاه که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد، علاوه بر ۴۰ درصد تخفیف، قریب به یک هزار و پانصد جلد کتاب نیز از طریق کانونهای فرهنگی هنری مساجد روستایی به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در روستاها اهدا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان پیش بینی کرد : امسال نیز همچون سالهای پیش، بیش از پنج هزار نفر در طول مدت برگزاری نمایشگاه، از این رویداد ارزشمند فرهنگی بازدید خواهند داشت.

وی بیان کرد : از ویژگی های خاص این نمایشگاه، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری و کتابهای عرضه شده در این باب است که با تبیین مسایل قابل ملاحظه ی این بیانیه، خط مشی و افق چهل ساله دوم انقلاب را ترسیم می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان ذکر این نکته را ضروری دانست که : بسته های اهدایی کتاب و نوشت افزار به افراد بی بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایت گر کمیته امداد و بهزیستی همچون سال گذشته در دستورکار اداره ارشاد هندیجان قرار دارد.

وی در پایان گفت : آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب هندیجان با بیش از ۷ هزار جلد کتاب روز یکشنبه ۸ دی ماه ۹۸ با حضور امام جمعه، فرماندار، پیشکسوتان فرهنگ و هنر، مردم، مسئولان محلی و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس هندیجان برگزار شد که تا ۸ بهمن ماه ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دائر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار/ناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.