کد خبر : 16990
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 3:11
-

نخستین محموله‌های دریایی ایران در کویت تخلیه شد؛ ورود ۲۸ شناور صادراتی به بندر کویت

نخستین محموله‌های دریایی ایران در کویت تخلیه شد؛ ورود ۲۸ شناور صادراتی به بندر کویت

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی که پس از شیوع کرونا امکان تخلیه بار در کویت نداشتند، پس از تغییر در شیوه بسته‌بندی تخلیه بار را شروع کردند. نورالله اسعدی اظهار داشت: کشور کویت پس از شیوع کرونا از پهلوگیری و تخلیه ۲۸ فروند شناور ایرانی که حامل

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی که پس از شیوع کرونا امکان تخلیه بار در کویت نداشتند، پس از تغییر در شیوه بسته‌بندی تخلیه بار را شروع کردند.

نورالله اسعدی اظهار داشت: کشور کویت پس از شیوع کرونا از پهلوگیری و تخلیه ۲۸ فروند شناور ایرانی که حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع می‌شد.

وی افزود: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکله‌های بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.

مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به موافقت بنادر کشور کویت گفت: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلوگرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بسته‌بندی بارها تغییر کرد.
وی درباره این تغییر شیوه بسته‌بندی توضیح داد: کالاهای ایرانی به‌شیوه استافینگ و یا کیسه‌گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به‌مقصد کشور کویت بارگیری شد.

اسعدی بیان داشت: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به‌وسیله ۳ فروند شناور در بنادر کویت باری به‌ظرفیت بیش از ۵۰۰Teu کانتینر تخلیه کردیم. بسته‌بندی و کیسه‌گری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.

وی درباره علت تغییر در شیوه بسته‌بندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب کنیم و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها را کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بسته‌بندی صورت گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایای این شیوه اظهار داشت: هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و همچنین ریسک‌های ایمنی در اسکله‌های بندر خرمشهر در این شیوه کاهش می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.