کد خبر : 42836
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 20:01
-

اخبار بسیج

اخبار بسیج خوزستان

نخبه بسیجی روستایی باغملکی ، مخترعی که برای محیط زیست تلاش می کند

نخبه بسیجی روستایی باغملکی ، مخترعی که برای محیط زیست تلاش می کند
بسیج و سپاه کم کاری های همه مسئولین بی توجه را جبران میکند و هر حوزه ای که سپاه و بسیج حمایت کردند موفقیت های زیادی کسب کرده اند و امیدواریم که بتوانیم صادقانه به کشورمان خدمت کنیم.

 

 

 

 

در گفتگو با صالح سروستانی مخترع بسیجی ؛

شبکه خبری خوزستان / وی با اشاره به اینکه چندین سال است از فعال های محیط زیستی و تحقیقاتی شهرستان است گفت: از ۱۵ سال پیش فعالیت های محیط زیستی خود را شروع کرده ام و تحقیقات میدانی و مطالعاتی دارم و در زمینه بذر کاری و گونه های جنگلی زاگرسی مثل بلوط ، زالزالک ، بنه ، کلخونگ در جنگل ها می کاریم.

سروستانی افزود: یک طرح تحقیقاتی داریم که به عنوان پایلوت انتخاب کرده ایم و مشغول به کار هستیم ، بخش اعظم کار ما تحقیقاتی است و دانشکده محیط زیست نیز همکاری هایی دارند و بخاطر علاقه ای که به محیط زیست دارم ادامه خواهم داد.

وی بیان کرد: در حوزه محیط زیست شهرستان باغملک به مناسبت موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد فعالیت های چشمگیری انجام میشود ، اما بخاطر عدم رسیدن و به ثمر نرسیدن مطالبات باعث دلسردی می شود.

سروستانی در زمینه اختراع خود عنوان کرد: کارگاه تولیدی ما یخ شکن کوهنوردی است و وسیله ای حیاتی برای صعود های زمستانه است و فصلی میباشد ، کارگاه سه نفره ای داریم که همه وسایل را شخصا هزینه کرده ایم.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج و سپاه یادآور شد: سازمان بسیج تسهیلاتی از طرف بنیاد نخبگان به ما داده است که من توانستم خیلی کارهای خود را پیش ببرم و به نسل جدید و جوانان توصیه میکنم که هیچ وقت دلسرد نشوند و در حوزه محیط زیست و طبیعت بیشتر کار کنند و مشکلات را ریشه یابی و به کشور خدمت کنند.

سروستانی خاطر نشان کرد: میتوان گفت همه چیز مادیات نیست و میشود که با تحقیقات و کارهای میدانی بهترین اقدامات را انجام داد و ما برای ابتکار خود ۱۵ بار تست انجام دادیم اما نا امید نشدیم.

وی تصریح کرد: مسئولین باید به ایده های نسل جوان احترام بگذارند و به آنها کمک کنند تا بشود اشتغال زایی گسترده ای انجام داد و در حوزه کوهنوردی و کوهستان شرایط باغملک ایده آل است و شهرستان ما جزو محدود شهرستان هایی است که شرایط فوق العاده ای دارد که این یک ظرفیت است و با گرفتن راهنماهای کوه نوردی میتوان اشتغال زایی گسترده ای انجام داد.

سروستانی گفت: اختراع ما ثبت استانی شده است و خانوادگی بسیجی هستیم و سپاه شهرستان باغملک نیز در این راه حمایتمان کرده است و با معرفی به استان و دریافت تسهیلات فعالیت خود را آغاز کردیم و نخبگان کسانی هستند که قدر کشور خود را بدانند و به آن خدمت کنند.

وی در پایان افزود: بسیج و سپاه کم کاری های همه مسئولین بی توجه را جبران میکند و هر حوزه ای که سپاه و بسیج حمایت کردند موفقیت های زیادی کسب کرده اند و امیدواریم که بتوانیم صادقانه به کشورمان خدمت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.