کد خبر : 23066
تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 7:36
-

نابودی کرونا کمتر از یک دقیقه

نابودی کرونا کمتر از یک دقیقه

به نقل از گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  پژوهشگران دانشگاه کاردیف دریافتند که دهانشویه دارای حداقل ۰.۰۷ درصد کلرید سیتیرپیریدینیم (CPC) علائم امیدوار کننده‌ای برای مبارزه با ویروس را نشان می‌دهد. به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛این دهانشویه از مرحله آزمایشگاهی عبور کرده و قرار است در دوازده هفته در بیمارستان‌های انگلیس روی بیماران

به نقل از گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  پژوهشگران دانشگاه کاردیف دریافتند که دهانشویه دارای حداقل ۰.۰۷ درصد کلرید سیتیرپیریدینیم (CPC) علائم امیدوار کننده‌ای برای مبارزه با ویروس را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛این دهانشویه از مرحله آزمایشگاهی عبور کرده و قرار است در دوازده هفته در بیمارستان‌های انگلیس روی بیماران کرونایی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

این گزارش هنوز مورد تایید کامل قرار نگرفته است، اما مطالعه دیگری که هفته‌های اخیر منتشر شد، نشان می‌دهد دهانشویه‌های مبتنی بر CPC در کاهش بار ویروسی کرونا موثر هستند.

مواد تشکیل دهنده دهانشویه‌های دندانپزشکی از جمله کلرهگزیدین، استیل پیریدینیم کلراید، پراکسید هیدروژن و پویدون ید، همه توانایی جلوگیری از عفونت را دارند و میکروب‌های دارای پوشش را به تدریج  از بین می‌برند اما این دهانشویه این توانایی را دارد که در مدت ۳۰ ثانیه ویروس را از بین ببرد.

نیک کلایدون، جراح و دندانپزشک گفت: اگر نتایج کارآزمایی بالینی مثبت باشد، دهانشویه‌های مبتنی بر CPC می‌تواند علاوه بر شستن دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک به یک عادت روزانه دیگر در همه گیری کرونا تبدیل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.