کد خبر : 2936
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 12:02
-

*موسس حوزه علمیه مسجدسلیمان ودادستان سابق دادگاه های انقلاب مسجدسلیمان ،و مسئول دادگاه ویژه روحانیت قم ،لرستان و خوزستان درگذشت*

*موسس حوزه علمیه مسجدسلیمان ودادستان سابق دادگاه های انقلاب مسجدسلیمان ،و مسئول دادگاه ویژه روحانیت قم ،لرستان و خوزستان درگذشت*

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین بهرامی را تسلیت گفت انا لله و انا الیه راجعون *موسس حوزه علمیه مسجدسلیمان ودادستان سابق دادگاه های انقلاب مسجدسلیمان و مسئول دادگاه ویژه روحانیت قم ،لرستان و خوزستان درگذشت* بدینوسیله به اطلاع دوستان ،مومنین ،حزب الله و امت شهید پرور مسجدسلیمان می

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین بهرامی را تسلیت گفت

انا لله و انا الیه راجعون
*موسس حوزه علمیه مسجدسلیمان ودادستان سابق دادگاه های انقلاب مسجدسلیمان و مسئول دادگاه ویژه روحانیت قم ،لرستان و خوزستان درگذشت*
بدینوسیله به اطلاع دوستان ،مومنین ،حزب الله و امت شهید پرور مسجدسلیمان می رساند: موسس حوزه علمیه المهدی عج حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین بهرامی دار فانی را وداع گفت.
این روحانی انقلابی فاضل و اندیشمند ،زجر کشیده زندان های ساواک و از مبارزین انقلاب اسلامی در دوران ستم شاهی ،موسس حوزه علمیه المهدی عج مسجدسلیمان بود که سنگ بنای این حوزه را به همراه حجج اسلام ربانی و مرحوم محمدی نجات در کوران حوادث اول انقلاب با اخلاص بنا نهاد و چون پدری دلسوز سالیان سال در مناصب مختلف از جمله دادستان و حاکم شرع شهرستان ،و دادگاه های ویژه روحانیت لرستان خوزستان قم و سایر استانها زحمت فراوان کشید واین مسئولیت های خطیر محوله مانع توجه و خدمتگزاری ایشان به مسجدسلیمان محروم نگشت.
این ضایعه اسفناک را به امام جمعه ، اساتید وطلاب حوزه علمیه وعموم امت شهید پرور مسجدسلیمان همچنین دوستان و آشنایان قدیمی ایشان صمیمانه تسلیت عرض مینمایم.

آشنایی بازندگی نامه ایشان :

آشنایی بازندگی نامه بنیان گذار تبلیغ دینی در مسجدسلیمان و اندیکا :

حجت_الاسلام والمسلمین مرحوم #حسین_بهرامی رحمت الله علیه درسال ۱۳۳۲ در کانون خانواده ای مذهبی و روحانی در یکی از روستاهای زنجان دیده به جهان گشود .

دوران ابتدایی را در مدرسه سعادت و تا سوم دبیرستان در یکی از دبیرستان های زنجان سپری نمود

ایشان در سال ۱۳۴۸ در آزمون ورودی مدرسه حقانی قم(که مدیریت آن را آیت الله شهید قدوسی (ره) به عهده داشت) شرکت و پس ازقبولی تحصیل علوم دینی را ادامه داد .

در جریان شهادت آیت الله غفاری به دست دژخیمان ساواک رژیم منحوس پهلوی در زندان در مراسم تشییع جنازه آن مجاهد نستوه شرکت کرده و به جرم سر دادن شعارهای ضد رژیم و نام بردن از امام خمینی (ره) دستگیر و مدتی قریب دو سال در زندان های  کمیته مشترک شهربانی و ساواک،قصر و اوین به سربرد و در نهایت در سال ۱۳۵۵ از زندان آزاد گردید .

او بلافاصله تحصیلات حوزوی را پی گرفته ودر سال ۱۳۵۹ از سوی دادستان کل انقلاب به عنوان حاکم شرع دادگاه انقلاب به شهرستان مسجد سلیمان اعزام گردید .

همزمان با کار قضایی در مسجد سلیمان به همراه فضلاء حاضر در آن شهر برای اولین بار حوزه علمیه ای را در دو بخش خواهران و برادران بنیان نهاد .

وی پس از حدود پنج سال مجدداً به قم مراجعت و دوره خارج تحصیلات حوزه را در محضر آیات عظام میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی و جوادی آملی تلمذ نمود .

در اسفند ماه سال ۱۳۶۸ بار دیگر به سنگر قضاوت بازگشت و به عنوان دادستان ویژه روحانیت قم و سپس حاکم شرع این دادگاه منصوب شد.

خدمت گذاری به طلاب حوزه علمیه مسجد سلیمان و گسترش تبلیغ از مسجدسلیمان تا مرز چهارمحال و بختیاری خصوصا منطقه بازفت پس از تاسیس حوزه از افتخارات ایشان بود.
خداوند ایشان را با انبیاء و اولیاء محشور فرماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.