کد خبر : 36634
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 17:22
-

مواکب حسینی خوزستان در مسیر بازگشت زائران اربعین مستقر هستند

مواکب حسینی خوزستان در مسیر بازگشت زائران اربعین مستقر هستند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان به آمادگی کامل موکب استان برای پذیرایی در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مواکب حسینی خوزستان در مسیر بازگشت زائران اربعین مستقر و در حال پذیرایی هستند.

سیدمحمود موسوی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهارداشت: تعداد زائران خروجی از کشور سه روز گذشته کاهش یافته اما برگشت زائر نسبت به سال ۹۸ و حتی قبل از آن روند افزایشی گرفته است.

وی افزود: بر اساس تجریه سال‌های گذشته پیش‌بینی بر این بود که در روز اربعین و یا یک روز بعد از آن شاهد موج برگشت زائران باشیم ولی زائران با تعداد زیاد در حال برگشت به کشور هستند.

مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با بیان اینکه حجم بازگشت در گذرگاه اربعین از شلمچه خیلی بالا است و رفت، محدود شده است، گفت: به همین دلیل از نقطه صفر مرزی به فاصله هر ۱۰۰ متر آب، شربت و غذای گرم بین زائران توزیع می‌شود و آب خنک و غذای گرم در محل استقرار اتوبوس‌های برون استانی و پارکینگ سواری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران بدون دغدغه در حال عبور به داخل کشور هستند، افزود: ۳۰ موکب در شلمچه، ۱۵ موکب در چذابه و ۸۰ موکب در اندیمشک در مسیر بازگشت زائران مستقر شده است.

موسوی اظهارداشت: مواکب اربعین استان خوزستان تا پنج روز بعد از اربعین در ۲ پایانه چذابه و شلمچه مستقر شده‌اند و به صورت شبانه روز خدمت‌رسانی می‌کنند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.