کد خبر : 48148
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 10:49
-

اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

موافقت شورای شهر اهواز با انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس جدید / قراردادی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی اهواز

موافقت شورای شهر اهواز با انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس جدید / قراردادی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی اهواز
این قرارداد از نظر مبلغ بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز است که به دلیل هزینه‌کرد آن در حوزه حمل و نقل همگانی عملا منفعت بیشتری برای اقشار محروم و حاشیه‌نشین شهر دارد.

 

شبکه خبری خوزستان / شورای شهر اهواز با انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس جدید موافقت کرد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از موافقت شورای اسلامی شهر اهواز با انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس جدید به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

 

حجت‌اله سلیمانی عنوان کرد: شهر اهواز به حدود ۲۸ هزار صندلی جدید در حوزه حمل و نقل همگانی احتیاج دارد؛ بر اساس دو قرارداد قبلی از سال ۱۴۰۰ تاکنون خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس با یارانه دولتی انجام شده که در مجموع شهرداری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای پنج هزار صندلی هزینه کرد.

 

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ درصد از ناوگان تحویل شده و ۲۰ دستگاه نیز به از انجام فرآیند شماره‌گذاری و تحویل طی چند روز آینده وارد اهواز می‌شود؛ همچنین ۲۲ میلیارد تومان برای خرید ۵۰ دستگاه ون با ظرفیت مجموعا ۶۵۰ صندلی پرداخته و ۶۰ درصد آن تحویل شده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز تصریح کرد: روز گذشته نیز با تصویب شورای شهر با قراردادی به ارزش بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان مقرر شد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت نقدی (بدون یارانه دولتی و از طریق اوراق مشارکت) خریداری شود که با این قراداد چهار هزار و ۳۰۰ صندلی دیگر به ظرفیت ناوگان همگانی اهواز افزوده می‌شود.

 

سلیمانی اضافه کرد: این قرارداد از نظر مبلغ بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز است که به دلیل هزینه‌کرد آن در حوزه حمل و نقل همگانی عملا منفعت بیشتری برای اقشار محروم و حاشیه‌نشین شهر دارد.

 

سلیمانی یادآور شد: با نگاه ویژه مدیریت جدید شهری اعم از شورای شهر و شهردار مجموعا ۱۰ هزار صندلی از نیاز اهواز ظرف کمتر از دو سال اخیر تأمین می‌شود؛ الباقی نیز از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تأمین و بهره‌برداری ناوگان در دست بررسی است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز عنوان کرد: تاکنون سرمایه‌گذارانی هم مراجعه داشتند که به زودی از ناوگان پیشنهادی آنها بازدید فنی انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.