کد خبر : 37175
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 8:16
-

مقاوم سازی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس خطرساز در خوزستان در حال انجام است

مقاوم سازی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس خطرساز در خوزستان در حال انجام است

آبادان – شبکه خبری خوزستان – رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان برچیدن مدارس خطرساز و کانکسی را اولویت مجمع خیرین مدرسه ساز این استان عنوان کرد و گفت:مقاوم سازی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس خطرساز در خوزستان که از سال گذشته آغاز شده همچنان با شتاب ادامه دارد.

زیبا صالح‌پور یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار داشت: یکهزارو ۲۰۰ کلاس خطرساز عمدتا در مناطق عشایری و کم برخوردار استان خوزستان وجود دارد که از سال گذشته ساخت و مقاوم سازی ۵۰ درصد آنها با همت خیرین مدرسه ساز آغاز شده است.

وی افزود: از ۶۰۰ واحد آموزشی در حال ساخت توسط خیرین خوزستان عملیات احداث ۷۰درصد آنها به اتمام رسیده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان سالجاری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

صالح‌پور میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز خوزستان در سال گذشته را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:خیرین مدرسه ساز خوزستان رتبه اول کشور را در تعهد مدرسه سازی طی سال گذشته کسب کردند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات فضاهای آموزشی استان خوزستان ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی است گفت: در هشت سال جنگ مدرسه ای در خوزستان ساخته نشد و به جای مدرسه‌سازی برخی از واحدهای آموزشی در بمباران دشمن متجاوز تخریب شدند.

وی ضمن درخواست از خیرین برای کمک بیشتر در ساخت واحدهای آموزشی در استان خوزستان افزود:شتاب مدرسه‌سازی در خوزستان بیشتر از برخی از استانها است اما به دلیل شرایط آب و هوایی مدارس در استان خوزستان زودتر فرسوده می‌شوند.

صالح پور با بیان اینکه همچنان کمبود فضای آموزشی در خوزستان مشهود است اظهار داشت: استان خوزستان از نظر فضای آموزشی هنوز به استاندار لازم نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که در حد توان خود در ساخت مدرسه کمک کند خیرمدرسه ساز شناخته می‌شود از عموم مردم خواست با کمک های خود در حد مقدور به روند مدرسه سازی در استان خوزستان کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.