کد خبر : 8328
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 - 10:57
-

معاون شرکت ملی نفت ایران: ‌‌۹ ماده اصلی ‌شیمیایی مورد نیاز ‌شرکت نفت در داخل تولید شد

معاون شرکت ملی نفت ایران: ‌‌۹ ماده اصلی ‌شیمیایی مورد نیاز ‌شرکت نفت در داخل تولید شد

معاون شرکت ملی نفت ایران: ‌‌۹ ماده اصلی ‌شیمیایی مورد نیاز ‌شرکت نفت در داخل تولید شد معاون شرکت ملی نفت ایران گفت: از ۳۱ ماده شیمیایی مورد نیاز در شرکت نفت فقط ۹ ماده اصلی است که این ۹ ماده نیز در داخل تولید شده و استفاده می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و

معاون شرکت ملی نفت ایران: ‌‌۹ ماده اصلی ‌شیمیایی مورد نیاز ‌شرکت نفت در داخل تولید شد
معاون شرکت ملی نفت ایران گفت: از ۳۱ ماده شیمیایی مورد نیاز در شرکت نفت فقط ۹ ماده اصلی است که این ۹ ماده نیز در داخل تولید شده و استفاده می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، فرخ علیخانی ‌در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به جایگاه ایران در ذخیره منابع نفت و گاز، اظهارداشت: جایگاه ایران در ذخایر نفت و گاز دنیا مقام اول و موقعیت جغرافیایی ۳ استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان قطب های نفت، گاز و پالایشگاهی کشورند.

وی افزود: در این بین خوزستان با دارا بودن همه بخش‌های بالا دستی، میان دستی و پایین‌دستی نفش ویژه‌ای داشته و پتانسیل‌های ویژه‌ای را دارد.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید بیان داشت: در نمایشگاه سازندگان قطعات به دنبال پیشرفت راستای تولید ایمن و پایدار‌یم که طبیعتا در این فرآیند‌، پیمانکاران نیز نقش ویژه‌ای دارند.

علیخانی با بیان اینکه سازندگان را باید بخشی از سیستم تولید دانست، گفت: اگر این نگاه را به پیمانکاران و سازندگان داشته باشیم، بسیاری از مشکلات درون‌زا حل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل توسعه و تولید در خوزستان طرح‌های بزرگی را می‌توان به کمک بخش خصوصی به سرانجام رساند همان گونه که سهم بزرگی از پروژه خطوط لوله نفت و گاز بر عهده شرکت لوله‌سازی است.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با اشاره به قدرت شرکت‌های خوزستانی در تولید فولاد با کیفیت‌ عنوان کرد: خوزستان فولاد‌سازان قوی دارد و به همین سبب در تامین مواد مورد نیاز شرکت ملی نفت، شرکت‌های خوزستانی مانند فولاد خوزستان و فولاد اکسین نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

علیخانی افزود: در زمینه تولید، کالا و مواد را باید مورد توجه داشت. در بخش مواد، پتانسیل‌های بالایی داریم. اکنون از ۳۱ ماده شیمیایی مورد نیاز در شرکت نفت فقط ۹ ماده اصلی است که این ۹ ماده نیز در داخل تولید شده و استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش کالا تمرکز کشور بر تولید بخش هایتک است. سازندگان در بخش هایتک بیشتر مسائل دانشی و تجهیزاتی را مورد توجه قرار می‌دهند که ترکیب این دو تولیدات را به سمت محصولات میکانیکال سوق می‌دهد.
معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید عنوان کرد: نمایشگاه‌ها محل عرضه توانمندی‌ها‌ست ولی علاوه بر این چند هدف هم دیده شود. اهدافی مانند معرفی نیازمندی های جدید، حمایت فنی، حقوقی و مالی به سازندگان که سبب تقویت آنها می شود.

انتهای پیام/۳۴۴/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.