کد خبر : 27545
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 8:44
-

اخبار امیدیه:

مصطفی شکیبافر

مدیرجهادکشاورزی امیدیه خبرداد: برداشت محصولات پاییزه درشهرستان امیدیه

مدیرجهادکشاورزی امیدیه خبرداد: برداشت محصولات پاییزه درشهرستان امیدیه

مدیرجهادکشاورزی امیدیه خبرداد: برداشت محصولات پاییزه درشهرستان امیدیه مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از ادامه عملیات برداشت از مزارع گندم و کلزا در این شهرستان خبر داد سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: عملیات برداشت محصولات پاییزه از مزارع گندم و کلزا این شهرستان از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است .

مدیرجهادکشاورزی امیدیه خبرداد: برداشت محصولات پاییزه درشهرستان امیدیه

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از ادامه عملیات برداشت از مزارع گندم و کلزا در این شهرستان خبر داد

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: عملیات برداشت محصولات پاییزه از مزارع گندم و کلزا این شهرستان از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است .

علوی فرد سطح زیر کشت مزارع گندم و کلزا در سال زراعی جاری ۲۲ هزار هکتار افزود از این میزان سطح ۲۱ هزار هکتار به کشت گندم و یک هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است

وی با بیان این مطلب که از ۲۱ هزار سطحی که در این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته میزان ۱۴ هزار هکتار گندم آبی ۷ و هزار هکتار گندم دیم بوده است و افزوده: عمده ارقام کشت شده در این منطقه چمران۲ و مهرگان می باشند.

علوی فرد اظهار داشت: در حال حاضر میزان گندم و کلزا خریداری شده توسط مراکز خرید گندم و کلزا شهرستان ۳۲۵۶۱ تن گندم و ۱۲۰۰ تن کلزا بوده است.

علوی فرد ادامه داد: در شرایط مطلوب میانگین عملکرد این محصول در شهرستان در کشت آبی ۳ تن در هر هکتار و در کشت دیم یک و نیم تن در هکتار و در کلزا ۲ تن در هکتار می باشد.

وی تصریح کرد تا کنون حدود ۷۰ درصد سطوح زیر کشت مزارع گندم و کلزا امیدیه برداشت شده است.

علوی فرد در ادامه گفت: پیش بینی می شود عملیات برداشت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد و از سطح زیر کشت گندم در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار تن و کلزا ۱۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

علوی فرد در پایان عنوان کرد: در حال حاضر عملیات برداشت به وسیله ۶۴ دستگاه کمباین صورت می گیرد که ۴ دستگاه از این کمباین ها بومی و مابقی غیر بومی می باشند. خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.