کد خبر : 32889
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 8:52
-

اخبار اندیکا

سید ابوالفضل حسینی

محیط زیست | برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها برای نخستین بار در تالاب شیمبار+تصاویر

محیط زیست | برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها برای نخستین بار در تالاب شیمبار+تصاویر
۱۳ بهمن مصادف با ۲ فوریه، روز جهانی تالاب ها نام گرفته است. درسال ۱۳۴۹ خورشیدی در چنین روزی در شهر رامسر، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب ها به تصویب رسید که به کنوانسیون رامسر مشهور است.

شبکه خبری خوزستان | مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بهبود وضع تالاب شیمبار در شهرستان اندیکا از برنامه‌های کاری و مهماین سازمان است که در مدت پنج سال اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،
بهبود تالاب شیمبار اندیکا در مدت پنج سال انجام می‌شود
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که برای نخستین بار در تالاب شیمبار در روز پنجشنبه ۱۴ بهمن برگزار شد با بیان این مطلب گفت : در سال آینده بهبود تالاب شیمبار را در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد و توجه به تامین و نگهداشت آب این تالاب بسیار اهمیت دارد، در این راستا از نظرات حاشیه نشینان تالاب شیمبار استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در زلزله اندیکا نهایت همکاری را با ساکنان شیمبار داشتیم تا ساخت خانه‌های زلزله زدگان شتاب بگیرد.

اشرفی با بیان اینکه تالاب‌ها بزرگترین ثروت خداوند هستند تا بتوانیم با مدیریت آنها زندگی مطلوبی را داشته باشیم ادامه داد: اگر امروز تالاب‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند به دلیل بی توجهی به این هدیه خداوندی است.

وی گفت:گذشتگان و ساکنان اطراف تالاب شیمبار در دهه های گذشته حیات بسیار بهتری داشته و حیوانات زیادی در این تالاب زندگی می کردند اما به دلیل دخالت انسانی تالاب‌ها دستخوش تغییر شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد:اگر امروز حساسیتی از سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری تالاب ابراز می‌شود برای منافع مردم است، و اگر محیط بانان با تمام وجود از تالاب‌ها محافظت می‌کنند برای نگهداشت تالاب است.

اشرفی افزود: ارتقای کیفیت زندگی ساکنان اطراف تالاب شیمبار هدف این سازمان است و در این راستا به بحث سلامت و رفاه مردم بسیار ارزش قایل هستیم.

وی بیان کرد: این سازمان مانع هیچگونه خدمات رسانی در این منطقه نخواهد شد چرا که توانمند سازی ساکنان اطراف تالاب از اهداف این سازمان است و آموزش ، سلامت، بهداشت و ایجاد مسیرهای تردد از نیازهای روستاییان است و باید برای بهبود زندگی مردم این مناطق نهایت تلاش را داشته باشیم.

وی در پایان مطالب خود پیام ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور را که به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها بیان شده بود را برای حاضران قرائت کرد.

لازم بذکر است این مراسم با حضور جمعی از فعالان محیط زیست و ساکنان اطراف تالاب شیمبار برگزار شد . از تعدادی از فعالان و انجمن های زیست محیطی شهرستان نیز تقدیر بعمل آمد.
۱۳ بهمن مصادف با ۲ فوریه، روز جهانی تالاب ها نام گرفته است. درسال ۱۳۴۹ خورشیدی در چنین روزی در شهر رامسر، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب ها به تصویب رسید که به کنوانسیون رامسر مشهور است.

 

تالاب‌های بین‌المللی شادگان و هورالعظیم، و نیز تلاب‌های بامدژ ، میانگران و شیمبار از جمله تالاب‌های مهم خوزستان هستند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.