کد خبر : 22309
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 0:24
-

محدودیت های کرونایی در استان خوزستان از چهارشنبه هفته جاری اعمال می‌شود

محدودیت های کرونایی در استان خوزستان از چهارشنبه هفته جاری اعمال می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت قرمز خوزستان گفت: با توجه به وضعیت پر خطر دو شهر اهواز و مسجدسلیمان، ساعات اداری این دو شهر از چهارشنبه هفته جاری تغییر می‌کند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط استان به شکلی است که روند صعودی اما کنترل شده و شیب افزایشی ملایم است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که این رقم ابتلا را به سمت کاهش پیش ببریم. تا این روند به سمت کاهش پیش نرود ما همچنان گرفتار هستیم و بیماران و بستری‌ها تلفات جدید در میزانی که متاسفانه میزان کمی هم نیست خواهیم داشت.

استاندار خوزستان گفت: به صورت نسبی نسبت به کشور شرایط مناسب‌تری داریم اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن پروتکل ها در ادارات در اماکن و غیره نیز کاهش پیدا کرده است.

مقام ارشد استان در مقابله با کرونا گفت: باید همه مردم و نخبگان سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف دست به دست هم دهند و مردم را دعوت کنند که رعایت کنند و خسته نشوند. جز با رعایت اصول بهداشتی امکان کنترل شرایط را نداریم.

شریعتی گفت: فرمانداران را مکلف و موظف کردم که به طور جدی در طول هفته‌های آینده روند را تغییر دهند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با کسانی که به سلامت جامعه آسیب بزنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی کند.

استاندار خوزستان گفت: روند انتقال به صورت دورهمی‌های خانوادگی شده است البته دید و بازدید بسیار خوب است و در اسلام توصیه شده است اما برای امر مهم‌تر که تندرستی و سلامتی است باید این سنت پسندیده را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

وی گفت: با شناسایی دارو یا واکسن فرصت برای این امور زیاد است از مردم خواهش می‌کنم در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند این تجمعات عامل انتقال بیماری است.

شریعتی گفت: اهواز و مسجدسلیمان در شرایط پرخطری قرار دارند. ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ تغییر پیدا می‌کند و در عین حال باید گروه‌های سه و چهار تعطیل شوند.

استاندار خوزستان گفت: سازمان‌های مختلف از جمله ورزش و جوانان و ارشاد باید گروه‌های مرتبط و زیر‌مجموعه خود را مراقبت و مواظبت کنند و پیشگیری کنند تا انشاءالله شرایط بهتری را بتوانیم داشته باشیم.

شریعتی گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان نداریم و به صورت مجازی برگزار می‌شود همچنین جشن‌های هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) نیز در سطح مساجد برگزار نشده و به صورت مجازی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.