کد خبر : 48768
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 16:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لغو جلسه شورای شهر اهواز در دومین روز متوالی بسته هستند
-

اخبار اهواز

مهر

لغو جلسه شورای شهر اهواز در دومین روز متوالی

لغو جلسه شورای شهر اهواز در دومین روز متوالی
سه موضوع حضور وی در شهر اهواز، تحصیلات و سوابق اجرایی مطرح است که باید در شورا رسیدگی کنیم / اعلام می‌کنم صبر دوستان ما زیاد است / جلسه فوق العاده را مکرر فردا ساعت ۱۰ صبح تکرار خواهیم کرد

 

 

شبکه خبری خوزستان / جلسه شورای شهر اهواز برای دومین روز متوالی لغو شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از مهر، سید محمدعلی پورموسوی صبح امروز دوشنبه در یکصد و چهل و سومین جلسه صحن شورای اسلامی کلانشهر اهواز، اظهار کرد: جلسه امروز نیز به اکثریت نرسید و تشکیل نشد. برخی از اعضا که در جلسه شرکت نکرده بودند نکته‌ای مطرح کرده بودند که آن را می گویم تا اگر شبهه‌ای ایجاد شده، پاسخ آن را از زبان رئیس شورای شهر شنیده باشید.

 

رئیس شورای شهر اهواز گفت: نامه یا یادداشتی تهیه شده که به نظر می‌رسد با عجله تنظیم شده است مبنی بر اینکه شورا باید در هفته، ۲ جلسه داشته باشد، در صورتی که اینگونه نیست و بر اساس قانون شورا حداقل باید ماهی ۲ جلسه داشته باشد، اگر این‌طور باشد که همه جلساتی که در گذشته برگزار کرده‌ایم دچار شبهه می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: منظور این اعضا این بوده که اگر با این شرایط پیش رود جلسات زیاد می‌شود، در حالی که یک جلسه تشکیل داده‌ایم و نیامدند، این جلسه دوم است که تشکیل داده‌ایم، باز هم نیامدند پس این جلسات مکرر می‌شود و هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده که این جلسه دوم بشود.

 

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شرایط و موضوعات جلسه باید از هفت روز قبل به اطلاع اعضا شورا برسد، تصریح کرد: این کار را انجام داده‌ایم، یعنی دستور کار جلسه مختصری وجود دارد که آن هم رسیدگی به صلاحیت‌های شهردار است. در این خصوص سه موضوع حضور وی در شهر اهواز، تحصیلات و سوابق اجرایی مطرح است که باید در شورا رسیدگی کنیم و قاعدتاً چیزی جز اینها نباید مطرح شود.

 

پورموسوی اظهار کرد: اعلام می‌کنم صبر دوستان ما زیاد است، اصلاً باید صبر در شورا زیاد باشد. ما نقطه نظری داریم که بنده از مطرح کردن آنها قبل از صحن شورا ابا دارم و مایل هستم این نکات در صحن شورا مطرح و بحث شود تا اصحاب رسانه حضور داشته باشند و بدانند که این اتفاق هم نمی‌افتد، لذا جلسه فوق العاده را مکرر فردا ساعت ۱۰ صبح تکرار خواهیم کرد تا به این موضوع بپردازیم و ان شاءلله مثل امروز نباشد و اعضا مشارکت کنند.

 

وی ادامه داد: اگر حرف حقی در این خصوص از سوی اعضایی که طرح را تهیه کرده‌اند و از سوی اعضایی که مخالف طرح هستند، وجود دارد باید در یک فضای شفاف و بسیار روشن بین ۲ طرف مطرح شود و بحث به یک فضای اغنایی و علمی برسد، از طرف دیگر شما بتوانید این موضوعات را تبیین و به مردم ارائه دهید.

 

رئیس شورای شهر اهواز گفت: شاید برخی تصور کردند که اگر جلسه را تشکیل دهیم فوری می‌گوئیم عدم صلاحیت شهردار و رأی گیری می‌کنیم، اما اینگونه نیست و قرار است اینجا بحث کنند، نظرات موافق و مخالف مطرح شود. به نظر بنده از رسمیت خارج کردن موضوع، مفهوم و روح شورا از سوی هیچ شخص، به هیچ دلیلی و با هیچ هزینه‌ای پسندیده نیست.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.