کد خبر : 20343
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 10:39
-

قصه پرغصه دره شیرون اندیکا / پیمانکاران نیامده می روند

قصه پرغصه دره شیرون اندیکا / پیمانکاران نیامده می روند

وعده احداث پل دره شیرون برای ارتباط ۱۰ روستای اندیکا به مرکز شهرستان با گذشت سالیان سال هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان طغیان رودخانه‌های دره شیرون و سرحونی در بخش چلو شهرستان اندیکا هرساله بیش از ۶ ماه تردد ساکنان ۱۰ روستای منطقه شیمبار را با مرکز بخش و شهرستان مختل می کند.

مطالعات احداث یک دهانه پل بر روی این رودخانه از حوالی دهه ۸۰ انجام و در شهریور ۹۷ به عنوان یکی از مصوبه های سفر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، قرار شد اجرایی شود.

این پل در پاییز سال ۹۷ به مناقصه رفت و پیمانکار آن نیز مشخص شد اما پیمانکار مزبور به دلیل عدم تخصیص اعتبار، پیمانکار بعد از گذشت چند ماه انصراف داد.

پارسال نیز با توافق مسئولان اداره امور عشایر و با ترک تشریفات این پروژه به پیمانکار جدید واگذار و قرار شد بعد از بارندگی های بهاره و نشست آب، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

سرانجام انتظار به سر رسید و تابستان امسال پیمانکار با تجهیز کارگاه عملیات احداث پل را آغاز کرد.

متاسفانه این عملیات دهم تداوم نداشت و با گذشت کمتر از ۲ ماه، حالا خبر رسیده که پیمانکار به دلیل گرانی مصالح درخواست فسخ قرارداد را به اداره کل امور عشایر استان خوزستان ارائه داده است.

رضی صادقی یکی از ساکنان روستای چال سنگا در این زمینه به خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت : مسئولان برای احداث این پل واقعا باید اراده واقعی داشته باشند تا مشکل مردم حل شود، ما هرسال منتظر تحقق وعده های آنان هستیم اما گویا عزمی برای احداث این پل نیست.

وی افزود : نبود پل بر روی این رودخانه مشکلات و خاطرات تلخی به جای گذاشته و بارها شاهد غرق شدن عزیزانمان در مسیر تردد در این منطقه بوده ایم.

یکی دیگر از ساکنان روستای چال منار نیز به خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت : گاهی قریب به یک ماه ارتباط روستاها با مرکز بخش قطع می شود و هیچ وسیله نقلیه ای حتی تراکتور هم نمی تواند از عرض رودخانه عبور کند.

عبدالله صادقی اضافه کرد : ساکنان این منطقه دیگر از احداث پل بر روی رودخانه ناامید شده و از مسئولان فقط وعده بدون عمل شنیده اند.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان در این زمینه به خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت : تغییر نقشه ها اجرای پل توسط مشاور و افزایش قیمت آهن و مصالح از علت های تاخیر پروژه بوده و پیمانکار درخواست فسخ قرارداد ارائه داده است.

وی افزود : پیمانکار متعهد شده بود که ۴۰ درصد کار را انجام دهد و سپس تقاضای مطالبات کند اما ظاهرا این پروژه طلسم شده است.

وی ادامه داد : در خواست پیمانکار این هفته بررسی می شود و برای تعیین تکلیف این پروژه تصمیم لازم گرفته می شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان طغیان رودخانه فصلی دره شیران در این منطقه هر ساله موجب بروز مشکلاتی برای مردم این روستاها می شود و در اسفند سال ۱۳۸۳ نیز موجب غرق چهار نفر شد که ۲ نفر از آنها نجات یافته و ۲ نفر دیگر جان باختند.
عمق این رودخانه فصلی در برخی نقاط به بیش از یک متر و در موقع بارندگی و طغیان آب، به سه متر هم می رسد.
طغیان این رودخانه علاوه بر قطع راه ارتباطی ۱۰ روستا با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت، به دلیل قرار گرفتن در مسیر ایلراه، تردد عشایر استان خوزستان را نیز با مشکل روبرو می کند.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در ۱۸۶ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.