کد خبر : 27316
تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 17:01
-

نهادهای بازرسی و نظارتی به تخلفات مدیریتی ورود کنند

قانون گریزی در شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان زیر پوست کرونا

قانون گریزی در شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان زیر پوست کرونا
از کارکرد خویش فرمایی سرپرست شبکه بهداشت تا عدم احراز رابطه استخدامی با مجموعه

شبکه خبری خوزستان// شواهد موجود از انتصاب مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان غیرمنطبق با آیین نامه اداری و استخدامی موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حکایت دارد. مطابق مستندات واصله نیز کارکرد ماهانه این مدیر تا چندی پیش بعنوان قرارداد ساعتی و با امضای خویش جهت پرداخت تهیه و به امور مالی ارائه شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، ماده ۶ فصل ششم آیین نامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی کارمندان غیرهیات علمی دانشگاه/دانشکده خدماتی بهداشتی درمانیدر خصوص شیوه انتصاب مدیران این موسسات توضیحات روشنی اشعار می دارد: ” انتصاب و ارتقاء شغلی کارکنان و ضوابط مربوط به انتخاب و انتصاب مدیران با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز لیاقت ، شایستگی و عملکرد موفق آنان در مشاغل قبلی با تصویب کمیته‌ای متشکل از معاون پشتیبانی ، مدیر نیروی انسانی، مدیر تشکیلات، کارشناس آموزش و طبقه‌بندی مشاغل صورت خواهد گرفت.” علاوه بر این ماده ۲ و ۳ فصل پنجم این آیین نامه شیوه استخدامی کارکنان در مجموعه مزبور را رسمی و پیمانی اعلام نموده است.

با این حال سرپرست شبکه و درمان مسجدسلیمان خردادماه سال گذشته بدون هیچ گونه رابطه استخدامی با مجموعه مورد الاشاره بعنوان سرپرست منصوب شده است. از طرفی کارکرد ماهانه وی نیز مطابق با مستندات واصله به این پایگاه خبری با امضای شخص سرپرست تهیه و به امور مالی جهت پرداخت ارائه شده است. هر چند که به نظر می رسد این موضوع غیرمنطبق با ماده ۱۴ آیین نامه فوق الاشاره  بوده که بیان می دارد: “در صورتیکه هر یک از کارکنان دانشگاه به پستهای مدیریت سیاسی (مقامات) منصوب شوند حقوق و مزایای آنان بر اساس قوانین و مقررات موضوعه تعیین خواهد شد.”


علیرغم آن چه گفته شد جای سوال دارد که بدون هیچگونه رابطه استخدامی چگونه سرپرست شبکه بهداشت و درمان از خردادماه ۹۹ به تمامی اسناد مالی و حسابداری مجموعه دسترسی می یابد؟ علاوه بر این طی تصمیم خلق الساعه در بهمن ماه نیز ضمن تبدیل وضعیت بعنوان مدیر شبکه بهداشت منصوب می شود؟ آیا روند استخدامی و تبدیل وضعیت بر اساس مجوزهای قانونی صورت گرفته است؟ سوالاتی از این دست از نهادهای نظارتی به ذهن مخاطبین خطور می کند و آیا در این رویه تخلفی صورت گرفته است یا خیر؟ اگر تخلف بوده آیا فردی که روند انتصاب و استخدامش این گونه غیرمنطبق با آیین نامه و دستورالعمل ها بوده شائبه تخلفات دیگر را نیز خواهد داشت؟

انتظار می رود تا نهادهای نظارتی و بازرسی ضمن بررسی موضوع و اجرای قانون نسبت به ابهامات مطرح شده اقدامات شایسته ای در خصوص رابطه استخدامی سرپرست شبکه بهداشت و درمان که اخیراً حکم مدیریتی وی نیز صادر شده با مجموعه مزبور انجام دهند و روند آن با آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه/دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزیابی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.