کد خبر : 37142
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 20:12
-

فروپاشی کانون خانواده از اهداف برنامه‌های گسترده رسانه‌ای دشمن است

فروپاشی کانون خانواده از اهداف برنامه‌های گسترده رسانه‌ای دشمن است

دزفول-شبکه خبری خوزستان- رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول به سوء استفاده دشمن از اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های گسترده رسانه‌ای دشمن به منظور فروپاشی بنیان خانواده و جامعه است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان زهرا آدینه روز شنبه در نشست کمیسیون بانوان شورای شهر با بانوان رسانه‌ای دزفول، رسانه‌ها را چشم بیدار جامعه دانست و افزود: باید با
همفکری و هم اندیشی همدیگر و استفاده از کارشناسان اولویت‌ها را شناسایی و راهکارهای مناسب را برای پیگیری ارائه دهیم.
وی پرداختن به مسائل بانوان را  از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و ادامه داد: دشمن در تلاش است از زن به عنوان ابزار استفاده کند همانطور که در اتفاقات اخیر نیز برخورد با یک زن باعث شد دشمن میلیاردها دلار برای پیاده کردن نقشه های خود هزینه کند.
آدینه بیان کرد: دشمن برنامه‌های رسانه‌ای برای از هم پاشیدن کانون خانواده‌ دارد و با جنگ نرم روی زنان و دختران کشورمان هدف گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه زن بنیان خانواده و جامعه است و هر برنامه ای در این حوزه  جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: هنوز نگاه و دیدگاه سنتی روی زن در جامعه وجود دارد که انتظار می‌رود نگاه انسانی جایگزین آن شود.
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول اظهارداشت: ما زنان باید اول از خودمان شروع کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و اولویت بندی کنیم.

وی با بیان اینکه نشست کمیسیون امور بانوان شورای شهر هفته ای یکبار برگزار می‌شود، افزود: یکی از معیارهای اصلی برای سنجش اعتبار کشور اهمیت به زنان آن جامعه است و زمانی توسعه یافتگی یک کشور نمود پیدا می‌کند که ارزش زنان جامعه حفظ شود.
آدینه با اشاره به اهداف این کمیسیون گفت: مشارکت و تعامل اجتماعی در روند توسعه و سازندگی شهری،
ایجاد و تصویب مقررات جدید برای حمایت از زنان در حوزه‌های مختلف به ویژه زنان شاغل و بدسرپرست در چارچوب شئونات اسلامی و تقویت اعتماد به نفس و ارتقای روحیه زنان از اهداف این کمیسیون هستند.

وی ایجاد بستر مناسب برای هم اندیشی بانوان و شناسایی کمبودها و نیازها، ارائه راهکارهای عملی و شناسایی بانوان توانمند علمی و فرهیخته در راستای توسعه علمی شهر و توسعه مسیر شغلی را از دیگر اهداف کمیسیون بانوان شورای شهر برشمرد و افزود: ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه های موردنیاز این قشر در راستای جامعه شاد و بهتر و تشکیل انجمن‌های حمایتی از حقوق زنان از دیگر اهداف این کمیسیون  هستند.

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول از رسانه ها خواست افراد توانمند در عرصه های اقتصادی، سرمایه گذاری، حقوقی، اجتماعی و روان شناسی را معرفی کنند تا برای حل مشکلات این قشر یاریگر شورا باشند.
وی همچنین از جامعه شناسان، روان شناسان و  فرهیختگان که به مسائل اجتماعی و بانوان اشراف دارند دعوت کرد در نشست‌های این کمیسیون شرکت کنند.

علیرضا زمانی راد یک عضو شورای اسلامی شهر دزفول و عضو کمیسیون بانوان این شورا نیز بر ضرورت توجه به مشکلات حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: موضوع سوادآموزی بانوان با مسوولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی مطرح می شود.
وی افزود: در خصوص ایجاد  نشاط اجتماعی نیز  آماده دریافت طرحهای پیشنهادی هستیم و شهرداری را در این خصوص دخیل خواهیم کرد.

زمانی راد بانوان را پایه و اساس خانواده دانست و اظهارداشت: از نهادها و مکان‌های موجود یرای ایجاد نشاط اجتماعی ویژه بانوان استفاده خواهد شد.
وی ضمن استقبال از طرح های پیشنهادی بانوان برای حل مشکلات این حوزه گفت: حرفه آموزی و هنرآموزی بانوان مدنظر است که باید با تشکیل تعاونی تولید و مصرف به اشتغال بانوان کمک کنیم .

این عضو شورای شهر دزفول از صاحبنظران برای شرکت در این نشست و ارائه پیشنهادات حوزه بانوان دعوت کرد  در شورا حضور یابند.
در این نشست در خصوص سوادآموزی بانوان در مناطق محروم، ایجاد فضای شاد و نشاط آور برای بانوان، انتصاب بانوان در دستگاه ها و نهادهای اداری و دولتی و خود اشتغالی بانوان به ویژه مناطق محروم بحث و تبادل نظر شد بانوان رسانه ای پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه کردند .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.