کد خبر : 15790
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1399 - 21:41
-

فرماندار ویژه آبادان آخرین وضعیت بیماری کرونا را تشریح کرد

فرماندار ویژه آبادان آخرین وضعیت بیماری کرونا را تشریح کرد

فرماندار ویژه آبادان آخرین وضعیت بیماری کرونا را تشریح کرد:   موسوی:به آمار انفجاری نزدیک شده ایم درخواست بستن راه‌ها تقدیم استاندار شده است به روز بودن آزمایشگاه کرونای آبادان در بیمار یابی موثر بوده است بیماران کرونایی که قرنطینه ی خانگی را زیر پا بگذارند به مراجع قضایی معرفی می شوند از سر گیری

فرماندار ویژه آبادان آخرین وضعیت بیماری کرونا را تشریح کرد:

 

موسوی:به آمار انفجاری نزدیک شده ایم درخواست بستن راه‌ها تقدیم استاندار شده است به روز بودن آزمایشگاه کرونای آبادان در بیمار یابی موثر بوده است بیماران کرونایی که قرنطینه ی خانگی را زیر پا بگذارند به مراجع قضایی معرفی می شوند از سر گیری ضدعفونی کردن معابر با رویه ای که برخی صنوف پیش گرفته اند مجددا پلمپ واحدهای تجاری را در دستور کار قرار خواهیم داد

سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در گفتگوی تلفنی باخبرنگارما ضمن گلایه از بالا رفتن آمار آبادان از منظر مبتلایان به کرونا اظهارداشت: وضع مبتلایان در آبادان به آماری انفجاری نزدیک شده است. عوامل زیادی در آمارهای اخیر آبادان دخیل هستند. در همین باره دستور بستن راه‌ها به استاندار خوزستان تقدیم شده است.
موسوی با بر شمردن برخی از عوامل بالا رفتن آمار مبتلایان بیان کرد:عدم کنترل ورودیها،جدی نگرفتن بیماری نزد خیلی از همشهریان،فعالیت شبانه روزی آزمایشگاه تست کرونای شهرستان، رها کردن موضوع ضد عفونی معابر و اماکن ،عدم رعایت طرح فاصله گذاری جمعیتی ، مخفی کردن ابتلا در افراد مبتلا به ویروس، عدم تمکین برخی مبتلایان به قرنطینه و حضور آنها در اماکن، شروع به کار پاساژها و بازارها و ادارات همه از عوامل رشد آماری آبادان هستند.
برای پاسخ به تک تک عوامل مذکور در حال برنامه ریزی هستیم.
فرماندار ویژه آبادان افزود: امروز با استاندار محترم خوزستان صحبت کردم که اجازه دهند با مسئولیت خودم راههای ورودی را ببندم و البته بر این کار به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد آمار کرونا مصمم هستم.
موسوی ادامه داد از دانشکده علوم پزشکی می خواهم سریعا آمار مبتلایان را در اختیار فرمانداری قرار دهد تا نظارت بر قرنطینه آنها دقیقا انجام شود. از این پس کسی از قرنطینه خارج می شود که گواهی سلامت داشته باشد. در غیر این صورت فرد مبتلایی که قرنطینه را تمکین نکند و یا بیماری اش را مخفی نماید به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید به لزوم از سر گیری فعالیت ضد عفونی کردن معابر، خاطرنشان کرد:برنامه جدید ضدعفونی کردن اماکن و‌معابر با جدیت بزودی انجام می‌شود. شهرداریها هم مکلفند برنامه زمان بندی خود رادر خصوص آهک پاشی جداول و‌کانالها ارائه و عملیاتی کنند.
رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان تصریح کرد: کمیته اجرایی با قدرت بیشتری در بازار حضور می یابد و بنظر میرسد بدلیل سرپیچی برخی از کسبه از دستورالعملها باید شاهد پلمپ صدها واحد تجاری در سطح شهر باشیم.
حتی اگر سرویچی از دستورالعملها باعث شود که قاطبه بازار پلمپ شود ناچارا اینکار را خواهیم کرد.
موسوی درپایان گفت: در خصوص سو استفاده برخی از کسبه و گرانفروشی یا کم فروشی اظهار کرد: ۲۰ گروه ۳ نفره در ۲۰ نقطه آبادان برای صرفا کنترل قیمتها مستقر خواهند شد. این گروهها تابعی از کمیته اجراییِ ستاد مقابله با کرونا هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.