کد خبر : 15725
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 18:04
-

فرماندار هندیجان تاکید کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی در هندیجان رعایت نشودآمار مبتلایان اضافه خواهد شد و باید منتظر پیک بیماری باشیم

فرماندار هندیجان تاکید کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی در هندیجان رعایت نشودآمار مبتلایان اضافه خواهد شد و باید منتظر پیک بیماری باشیم

فرماندار هندیجان تاکید کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی در هندیجان رعایت نشودآمار مبتلایان اضافه خواهد شد و باید منتظر پیک بیماری باشیم به گزارش خبرنگارما ازهندیجان جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان هندیجان باحضورعلی بویری فرماندار شهرستان هندیجان و باحضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار گردید. فرماندار هندیجان در

فرماندار هندیجان تاکید کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی در هندیجان رعایت نشودآمار مبتلایان اضافه خواهد شد و باید منتظر پیک بیماری باشیم

به گزارش خبرنگارما ازهندیجان جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان هندیجان باحضورعلی بویری فرماندار شهرستان هندیجان و باحضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار گردید.

فرماندار هندیجان در این جلسه اظهارکرد:در ابتدای اسفند سال ۹۸ و با شیوع بیماری کرونا؛شهرستان هندیجان جز اولین شهرهای استان بود که موارد مثبت در آن شناسایی شد.هندیجان به دلیل اینکه به لحاظ جغرافیایی یکی از ورودی های استان خوزستان از سمت استان بوشهر و از نظر موقعیتی ۳۷ درصد صید استان و دارای تنوع در بازار کالای خانگی،بازار ماهی و میگو و جذابیتی که در بخش گردشگری داشت نسبت به دیگر شهرهای استان متمایز بود. وی افزود:

به همین دلیل احتمال داشت افراد غیربومی ناقل به سمت هندیجان سرازیر شوند که در ابتدای کار با تصمیم شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان هندیجان اقدام به اعمال محدودیت هایی در ورودی های شهرستان با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی،بسیج،هلال احمر،شبکه بهداشت و بخشداران که انصافاً خیلی زحمت کشیدند،نمودیم و توانستیم شرایط راکنترل و از شیوع آن پیشگیری کنیم.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان ادامه داد:اما در ادامه کار با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی در راستای بهبود معیشت مردم و بازگشایی واحدهای صنفی گرفت،ما مکلف به اجرای آن با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شدیم و کلیه این موارد را انجام دادیم و آن دسته هم که منع بودند،همچنان ممنوع میباشند.

در ادامه نیز مقداری کار پس از بازگشایی ها سخت تر شد که طبیعی بود و این امر نه تنها در هندیجان بلکه در تمام شهرهای استان آمار مبتلایان را بالا برد .اگر مردم و صنوف فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند ، و بعضاً هم مشاهده میشود حساسیت مردم خیلی کمتر شده ، با این نتیجه پیش بینی ما این است که اوضاع با این روند بدتر هم خواهد شد .

فرماندارهندیجان گفت:
متاسفانه برخی از مردم با آغاز فعالیت صنوف تصور کردند که پایان بیماری کروناست ، در واقع اینگونه نیست و کرونا همچنان با ماست و متاسفانه هیچ گونه دارو و واکسنی در این زمینه کشف نشده است .

از مردم شریف هندیجان تقاضا دارم همچنان به مانند قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از دید و بازدیدهای غیر ضرور و حضور در اجتماع اجتناب کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند تا شاهد شیوع و گسترش ویروس کرونانباشیم .
رئس ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان هندیجان خاطرنشان کرد:درست است که بازگشایی ها آغاز شده ولی یک نکته حائز اهمیت است و آن این است چنانچه در حوزه شهرستان هندیجان تشخیص دهیم که جان و سلامت شهروندان به خطر می افتد تمام اقداماتی را که لازم است برای حفظ سلامتی آنها انجام خواهیم داد.
همانطور که تا الان هم آن را اثبات کرده ایم . و قاطعانه با افرادی که به دنبال سودجویی و منافع شخصی و اقتصادی خود هستند و با سلامت و جان همشهریانشان بازی می کنند برخورد خواهیم کرد .

رئیس شورای تامین شهرستان هندیجان تصریح کرد:در شورای تامین شهرستان مصوب گردید که نقاهتگاه آموزش و پرورش برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شود و تعارفی هم با کسی نداریم و بلا استثناء باید همه بیماران قرنطینه شوند .
نماینده عالی دولت درهندیجان عنوان داشت:

در آخرین آماری که ارائه شد از ۲۶ نفری که مثبت بودند ۱۹ نفر از دو خانواده که از بستگان سببی اینها به شمار می رفتند و باهم ارتباط نزدیک داشتند ، این نشان میدهد که اپیدمی ما بصورت عمومی نبوده است و فقط عدم رعایت فاصله فیزیکی و نکات بهداشتی در این خانواده ها موجب بالا رفتن آمار مثبت در شهرستان شده است.

بویری در پایان گفت: شهروندان با ماسک وارد ادارات و مکان های سربسته و بازارها شوند و در صورت مشاهده علائم سریعا به مراکزدرمانی و بهداشتی مراجعه کنند.
بازار ماهی و میگو و بازار های کالا خانگی و مراسمات مختلف در منازل دارای خطر بیشتری هستند و از شهروندان و گردشگران و افراد غیر ساکن ومسافران میخواهم که به جز در موارد ضرورت به هندیجان سفر نکنند و اکیپ های نظارت و بازرسی مقابله با بیماری کرونا با تخلفات برخورد قانونی خواهند کرد.

خبرنگار/حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.