کد خبر : 37701
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 16:15
-

فرماندار دزفول: باید به هیجان نسل امروز توجه کرد

فرماندار دزفول: باید به هیجان نسل امروز توجه کرد

دزفول-شبکه خبری خوزستان- فرماندار ویژه دزفول گفت: نسل امروز هیجان نیاز دارد که باید در جهت مثبت به این هیجان آنها پاسخ داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان علی فرهمند پور روز دوشنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سالن جلسات این مدیریت افزود: می‌توان دانش آموزان را به پادگان قدس برد تا تیراندازی کنند و ضمن تبیین روحیه جهاد و شهادت، هیجان خود را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: اگر به جریان‌ها و اتفاقات این روزها یک نگاه کلی داشته باشیم جای خالی نداشتن روحیه انقلابی ملموس است.

فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: در دهه ۶۰ یا ۷۰ تشکیلاتی به نام بسیج نوجوانان وجود داشت که همپای آموزش و پرورش با رشد دانش آموزان پیش می رفت.

وی افزود: بسیج نوجوانان که از زمان جنگ پایه ریزی شد یک خلا را پر کرد و جریان‌های انقلابی را فارغ از ساختار سازمانی رشد داد و به نسل جدید منتقل می‌کرد.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه خلائی که در قشر جوانان و نوجوانان این نسل وجود دارد نداشتن روحیه انقلابی است، گفت: تبیین روحیه جهاد و شهادت در سال‌های قبل بسیار مثمرثمر بود و اکنون نیز باید در شورای آموزش و پرورش فکری برای این موضوع شود.

وی افزود: اگر امروز می‌خواهیم برنامه ای برای آموزش و پرورش داشته باشیم باید متناسب با ذائقه نسل امروز کار کنیم.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه جنگ ترکیبی دفاع ترکیبی می خواهد، گفت: نباید روی یک محور تمرکز کنیم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی در آموزش و پرورش و اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشخص کردن محورهای مدنظر شد و افزود: مدارس مسجد محور باید راه اندازی و تقویت شوند.

فرهمندپور برگزاری اجلاس نماز را ضروری دانست و گفت: برنامه‌های اجلاس باید متناسب با سن دانش آموزان باشد و با برنامه های جذاب دانش آموزان را جذب نماز کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه کسب افتخارات آموزش و پرورش به درستی رسانه ای نشده است ضمن اینکه باید بنرهایی در این خصوص در سطح شهر نصب و دانش آموزان و معلمان برای این افتخارات تشویق شوند.

فرماندار ویژه دزفول استفاده از ظرفیت مدارس فنی و حرفه ای و استفاده از رشته های تحصیلی متناسب با مشاغل آینده را ضروری دانست و گفت: مشاغل آینده شهرستان دزفول را باید الان تضمین کنیم ضمن اینکه اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال در شهرستان در حال رقم خوردن است.

وی افزود: با افتتاح طرح‌های دزفول شاهد استخدام یکهزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان یازهرا ، ۶۰۰ نفر در کارخانه قند ، ۱۵۰ نفر در فاز سوم شرکت دوده فام و ۱۰۰ نفر در فاز دوم شرکت کارتن محمد خواهیم بود.

فرهمندپور بیان کرد: شهرستان دزفول با ساخت سه هزار واحد مسکن مهر در استان و برخی مناطق کشور رتبه اول را دارد که باید دید تعداد کارگران، مهندسان و نیروهای به کار گرفته برای ساخت واحدها بومی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۶۴ واحد مسکن تا پایان امسال تحویل می دهیم، افزود: دانش آموزان باید متناسب با این ساخت و ساز رشد و تحصیل کنند.

فرماندار ویژه دزفول پرورش افراد متخصص را از دغدغه‌های موجود در این شهرستان دانست و گفت: این مشاغل متخصصان مربوط به خود را نیاز دارد که باید در مدارس فنی و حرفه‌ای به آنها توجه و رشته‌های موردنیاز آموزش داده شوند.

نرخ کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی دزفول اعلام شد

سرپرست معاونت متوسط اول و دوم آموزش و پرورش دزفول گفت: نرخ کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی شهرستان دزفول با نظر اعضای شورای آموزش و پرورش تعیین و اعلام شد.

علیرضا نشاطی افزود: با توجه به بررسی علل ضعف دانش آموزان در دروس، یکی از ضعف ها برگزاری کلاسهای تقویتی بدون بازدهی مناسب بود؛ در سال‌های قبل این کلاس ها برگزار می‌شد ولی نتیجه ای در یادگیری و نمرات حاصل نمی شد .

وی استفاده از دبیران مجرب برای بهتر شدن نمرات دانش آموزان را ضروری دانست و ادامه داد: برای تدریس هر ساعت کلاس خصوصی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به معلمان پرداخت می شود.

نشاطی بیان کرد: تعداد دانش آموزان در یک کلاس فوق برنامه نیز بین ۱۵ و ۲۰ نفر است و زمان کلاس‌های ابتدایی ۴۵ دقیقه و مدارس متوسطه اول و دوم ۹۰ دقیقه است که نرخ های تعیین شده در شورای معاونان با تایید شورای آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی افزود: نرخ کلاس فوق برنامه مدارس دولتی برای دوره ابتدایی در ازای هر ساعت ۲۰ هزار تومان، برای دوره متوسطه اول هر جلسه ۹۰ دقیقه ای ۲۵ هزار تومان و دوره متوسط دوم ۳۰ هزار تومان است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان مقرر شد طبق قانون، این نرخ‌ها تا ۲۰ درصد شناور باشد و طبق نظر مسوولان هر مدرسه تعیین شود.

همچنین مقرر شد پیگیری لازم برای ۱۰ درصد حاصل از این تدریس که به دارایی داده می شود برای خود مدارس هزینه شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز به ارائه گزارشی از برگزاری حماسه ملی ۱۳ آبان پرداخت و افزود: مردم دزفول منتظر این حماسه بودند و با حمایت فرمانداری، سپاه، نیروهای انتظامی و انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی سنگ تمام گذاشتند.
امیر ظاهرطحان افزود: امسال برای تقدیر از نیروی انتظامی و اقتدار نظام باید در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می کردیم.
وی از همه دست اندرکاران برگزاری این راهپیمایی قدردانی کرد و ادامه داد: برخی افراد ما را تهدید کردند که دانش آموزان را می کشیم ولی به همت شورای تامین این حماسه بی نظیر رقم خورد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول هفته بسیج را به بسیجیان تبریک گفت و افزود: هرچه داریم از بسیج، شهدا و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی است.
ظاهرطحان درخصوص برگزاری اجلاس نماز نیز گفت: همه برنامه‌های فرهنگی در ۲ سال اخیر تعطیل شدند اکنون باید جبران کنیم.
وی افزود: فضیلت نماز اول وقت و جماعت را با برگزاری اجلاس نماز باید برای دانش آموزان تبیین کنیم؛ اجلاس نماز ۱۳ آذرماه در حسینیه ثاراله با رئیس ستاد نماز استان خوزستان برگزار می‌شود تا دانش آموزان به اقامه نماز جماعت هدایت شوند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بر ضرورت توسعه پیوند مسجد، مدرسه و بسیج تاکید کرد و اظهارداشت: اگر دانش آموزان به سمت بسیج سوق داده شوند شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم داشت.
وی به توسعه هنرستان‌های دزفول اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر تعداد هنرستان های دزفول به چهار هنرستان رسیده و در حال راه اندازی ۲ هنرستان دیگر نیز هستیم.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه پیگیر راه اندازی ۱۰ رشته دیگر در مدارس فنی و حرفه ای این شهرستان هستیم، گفت: افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از خیران برای توسعه هنرستان‌های دزفول گرفتیم زیرا همه فارغ التحصیلان هنرستان‌ها جذب بازار کار می شوند.

رئیس کانون بسیج فرهنگیان نیز در این نشست گفت: این کانون در زمان شیوع کرونا اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی، پرورشی و آموزشی کرده است.
سیدمحمدحسین صافی افزود: ۱۱۰ گروه فعال در سطح مدارس شهرستان داریم که این گروه ها شامل حلقه های صالحین و تیم های پیشرفت مدرسه هستند .
وی با بیان اینکه پنج نفر به عنوان راس تیم پیشرفت مدرسه تعیین می شوند، ادامه داد: با همکاری
حفاظت اطلاعات سپاه به آسیب شناسی در خصوص تاثیر فرقه ها، داعش، جریانات اجتماعی، مواد مخدر و طلاق پرداختیم و پس از نقطه گذاری تیم تشکیل دادیم.
صافی گفت: برای آموزش حلقه های صالحین از مربیان استانی دعوت کردیم تا به شبهات آنها در حوزه تکفیری ها پاسخ دهند.
مسوول کانون بسیج فرهنگیان دزفول اظهار داشت: جهاد تبیین و پاسخ به شبهات طی چند ماه اخیر در دستور کار بوده تا به پرسش های دانش آموزان پاسخ گفته شود، افراد آگاه به عنوان نیروهای انقلابی به کار گرفته شدند تا از آنهابه بهترین نحو در کاهش التهاب در آموزشگاه ها استفاده شود.
صافی برگزاری دوره های ضمن خدمت در خصوص ارزش های دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: دوره طرح ولایت نیز در حال برگزاری است که در قالب این دوره ۲۰۰ نیروی زن و مرد با موضوع نحوه جهاد تبیین شرکت کردند.
وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی مانند یادواره شهدا دیگر برای دانش آموزان جوابگو نیست خواستار استفاده از ظرفیت های باقیمانده دفاع مقدس در شهرستان دزفول از جمله تیپ زرهی، موزه دفاع مقدس و دیگر ارگان های و امکانات نظامی شد تا دانش آموزان از توانمندی های موجود آگاه شوند و پیام شهدا با این بومی سازی منتقل شود.
صافی افزود: دزفول شهر مقاومت است و باید برنامه های ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن اجرا کنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.