کد خبر : 7531
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1398 - 22:21
-

طرح ” گلدانی برای بازیافت” در مسجدسلیمان آغاز گردید + تصاویر

طرح ” گلدانی برای بازیافت” در مسجدسلیمان آغاز گردید + تصاویر

شبکه خبری خوزستان// طرح ” گلدانی برای بازیافت” در مسجدسلیمان به همت شهروندان و مشارکت شورای هماهنگی تشکل های محیط زیستی خوزستان با هدف ترویج فرهنگ بازیافت در میان اقشار مختلف جامعه آغاز شد. زهرا مکوندی مجری طرح گلدانی برای بازیافت در مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کاغذهای باطله از جمله پسماندهای

شبکه خبری خوزستان// طرح ” گلدانی برای بازیافت” در مسجدسلیمان به همت شهروندان و مشارکت شورای هماهنگی تشکل های محیط زیستی خوزستان با هدف ترویج فرهنگ بازیافت در میان اقشار مختلف جامعه آغاز شد.

زهرا مکوندی مجری طرح گلدانی برای بازیافت در مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کاغذهای باطله از جمله پسماندهای با ارزش و قابل بازیافت هستند که جمع آوری و استفاده مجدد از از آن ضمن بازگشت سرمایه ملی در حفاظت از طبیعت و محیط زیست بسیار حایز اهمیت است. علاوه بر این عموم شهروندان بویژه دانش آموزان می توانند نقش اثرگذار و اساسی در موفقیت و نتیجه بخش بودن اجرای این طرح همراه با خانواده های خود داشته باشند.

وی افزود: در اجرای این طرح، شهروندان کاغذهای جمع آوری شده را تفکیک و با تحویل آن به محل تعیین شده هدایایی از قبیل گلدان، نوشت افزار و آقار هنری بازیافتی را دریافت می کنند. مکوندی ضمن قدردانی از مدیریت مجموعه فرهنگی تاریخی هزار و یک شب بابت میزبانی این رویداد محیط زیستی مهم خاطرنشان ساخت که طی هفته های آتی نیز این طرح در شهرستان اجرا خواهد شد.

ایمان کاهکش دبیر شورای هماهنگی تشکل های محیط زیستی خوزستان نیز با بیان این مطلب که امروزه با فرآیند جمع آوری کاغذهای باطله به صورت سازمان دهی شده از ورود کاغذهای مصرف شده به چرخه زباله جلوگیری می شود افزود: طرح معاوضه کاغذ باطله با گلدان و هدایای دیگر از جمله مواردی است که می تواند جامعه را به مشارکت بیشتر در این طرح ترغیب کند. ضمن این که پیش از مسجدسلیمان در شوشتر نیز شاهد اجرای موفق این طرح بوده ایم.

وی خاطر نشان ساخت: تفکیک از مبدأ بهترین روش برای تفکیک و جمع آوری زباله های کاغذی در بین شهروندان است که در برگیرنده منافع اقتصادی و زیست محیطی زیادی است. از این رو در نظر داریم تا در سایر شهرستان ها ضمن اجرای این طرح و آگاهی بخشی به عموم مردم مبنی بر این موضوع که “کاغذ زباله نیست” از طریق سمن ها راه اندازی مراکزی جهت معاوضه کاغذهای باطله با گلدان و دیگر اقلام را داشته باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.