کد خبر : 39933
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 9:02
-

اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

شهردار اهواز : برای راه اندازی خط BRT نیازمند ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم

شهردار  اهواز : برای راه اندازی خط BRT نیازمند ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم
برای سال آینده ۵۰۰۰ میلیارد ریال درخواست تامین و جذب منابع مالی داشتیم که مورد موافقت قرار گرفته و در نظر داریم تعداد ۲۱۵ دستگاه  دیگر خریداری کنیم.

 شبکه خبری خوزستان / امینی در گفتگو با برنامه سرزمین فرصت ها در سیمای خوزستان در خصوص ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: طبق استاندارد برای هر هزار نفر یک دستگاه اتوبوس لازم است که با توجه به جمعیت اهواز نیازمند ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس می‌باشیم.

وی تعداد اتوبوس‌های فعال در آغاز دوران مدیریت خود را ۱۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ ، ۹ هزار میلیارد ریال منابع جذب کردیم که ۴۰۰۰ میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت بوده است. در سال ۱۴۰۰ از این طریق ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده و در سال ۱۴۰۱،  ۶۴ دستگاه دیگر خریداری شد که از مجموع ۱۲۹ دستگاه تاکنون، ۴۶ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است.

شهردار اهواز تسویه حساب شهرداری با بانک را عاملی برای پیشرفت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ارزیابی و اعلام داشت: برای سال آینده ۵۰۰۰ میلیارد ریال درخواست تامین و جذب منابع مالی داشتیم که مورد موافقت قرار گرفته و در نظر داریم تعداد ۲۱۵ دستگاه  دیگر خریداری کنیم.

این مقام مسئول در خصوص ۲۱۵ دستگاه توضیح داد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس  ۸/۵ متری و ۱۵ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری که برای خط بی آر تی (تندرو) در نظر گرفته شده و برای خرید آن نیازمند ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی رسیدن به میانگین کشور در حوزه ناوگان اتوبوسرانی را تامین و خرید بیش از ۲۰۰ دستگاه دیگر دانست و تصریح کرد: در این زمینه با یک سرمایه‌گذار مذاکراتی شده که بخشی از دستگاه‌ها (حدود ۱۰۰ دستگاه) دو طبقه است و اقدامات اولیه آن انجام شده و در صورت تاییدیه فنی مراحل بعدی آن انجام می‌شود.

شهردار اهواز عمر مفید هر دستگاه اتوبوس را ۱۰ سال عنوان نمود و اضافه کرد: با توجه به عدم انجام وظایف دولت‌های گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی دچار فرسودگی شدیم و با قبول وضعیت نامساعد فعلی نگاه شهرداری نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.

امینی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نامساعد رفت و آمد اتوبوس‌ها و برنامه زمانبندی آنها، عدم تخصص لازم از سوی برخی کارکنان شهرداری را دخیل دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش در زمینه تخصص کارکنان می‌توانیم در سایر مسائل و وظایف محوله پیشرفت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.