کد خبر : 29978
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 19:11
-

اخبار هندیجان

شناسایی و تخریب بیش از ۱۵۰۰ متر تله هوبره در طبیعت هندیجان

شناسایی و تخریب بیش از ۱۵۰۰ متر تله هوبره در طبیعت هندیجان
پرنده هوبره بین ۶۵ تا ۷۵ سانتیمتر طول و بین ۱/۵تا ۳ کیلو وزن دارد گونه نر از ماده بزرگتر و در حال حاضر جزو پرندگان حمایت شده در لیست IUCN قرار دارد.

 

شبکه خبری خوزستان | رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان خبر داد : بیش از ۱۵۰۰ متر تله هوبره در طبیعت هندیجان شناسایی و تخریب شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از هندیجان مصطفی حق زاده رئیس و فرمانده یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان هندیجان گفت : طی گشت و کنترل در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ در حوزه استحفاظی بیش از ۱۵۰۰ متر تله زنده گیری هوبره شناسایی و تخریب گردید.

 

وی افزود : همه سال با شروع فصل پاییز شاهد مهاجرت پرندگان از عرض های بالاتر به ایران هستیم که پرنده هوبره نیز یکی از این پرندگان است که متاسفانه افراد سودجو و شکارچی مانعی حدود یک کیلومتری به صورت دیوار و سدی در مسیر عبور این پرنده که عمدتا از شاخ و برگ درخت گز و پوشش گیاهی منطقه درست شده است ایجاد می کنند و در بین این دیوارها هر ده متر یک تله که از سیم و نخ درست شده بکار می برند و وقتی که پرنده هوبره به این دیوار برخورد می کند در کناره آن حرکت کرده تا مسیر عبور را پیدا کند که به محض عبور ، پای آن در تله گیر می کند و شکار می شوند.

 

حق زاده در ادامه اظهار کرد : این پرنده در بین شیوخ عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل کاربردهای شرط بندی و شکار گونه های جانوری نظیر انواع شاهین مشتری های زیادی دارد و پول خوبی بابت پرنده زنده به قاچاقچیان پرداخت می کنند و این کار باعث هجوم سالیانه شکارچیان به زیستگاه این پرنده شده است .

 

وی در پایان گفت : پرنده هوبره بین ۶۵ تا ۷۵ سانتیمتر طول و بین ۱/۵تا ۳ کیلو وزن دارد گونه نر از ماده بزرگتر و در حال حاضر جزو پرندگان حمایت شده در لیست IUCN قرار دارد.

 

 

خبرنگار ناصرحکیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.