کد خبر : 15206
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 7:40
-

شمخانی: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است

شمخانی: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است. علی شمخانی روز شنبه در توئیت خود آورده است: «مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است. دولت‌های

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است.
علی شمخانی روز شنبه در توئیت خود آورده است: «مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است. دولت‌های ثالث دو تعهد دارند؛ قطع همکاری با دولت ناقض و اقدام برای رفع وضعیت غیرقانونی. اروپا چون همیشه فقط ابراز تأسف کرد! باید قوی باشیم.»

صندوق بین‌المللی پول به‌گفته کریستالینا گئورگیوا رئیس این صندوق برای کمک به کشورهای درگیر با کرونا ۵۰ میلیارد دلار در قالب کمک‌های اضطراری اعطا می‌کند.

عبدالناصر همتی رییس‌کل بانک مرکزی اسفند ماه امسال در نامه‌ای به رئیس صندوق بین‌المللی پول به این نهاد مالی اعلام کرد که ایران با توجه به میزان سهمیه خود در صندوق، خواستار بهره‌مندی از«تسهیلات تأمین مالی سریع، RFI» در حدود ۵ میلیارد دلار است، اما این درخواست با مخالفت آمریکا مواجه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.