کد خبر : 37399
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 12:17
-

شرکت‌های مستقر در محور اهواز خرمشهر برای ایمن سازی جاده دسترسی خود همکاری ندارند

شرکت‌های مستقر در محور اهواز خرمشهر برای ایمن سازی جاده دسترسی خود همکاری ندارند

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: متاسفانه به غیر از چند شرکت، مابقی شرکت‌های دولتی و خصوصی مستقر در محور اهواز- خرمشهر نسبت به ایمن سازی جاده دسترسی به تأسیسات خود برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) اقدام نکردند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان محمد جولانژاد روز پنجشنبه در نهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، افزود: درخصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد زائران راهیان نور مکاتباتی با شرکت‌های نفتی در مسیر تردد این کاروان‌ها انجام شد تا نسبت به ایمن سازی و ایجاد روشنایی ورودی دسترسی‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سرقت علائم در سطح محورهای استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تولید علائم از جنس کامپوزیت غیرقابل بازیافت را در دستور کار قرار داده است و محورهای اهواز- اندیمشک و اهواز-آبادان در اولویت نصب این تابلو علائم قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه محورهای اهواز-چذابه و اهواز-خرمشهر در قالب طرح‌های اربعین حسینی(ع) ایمن سازی شدند، گفت: مناقصه نصب ۳۴ سامانه ثبت تخلف سرعت برگزار شده و تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شوند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۶ مصوب شد شرکت‌ها و ادارات خارج از محدوده شهرها برای ایاب و ذهاب کارکنان خود از اتوبوس‌های دارای پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استفاده کنند.
جولانژاد بیان کرد: در روزهای گذشته مکاتباتی در اینخصوص با شرکت‌هایی خارج از محدوده شهرها صورت گرفت تا نسبت به رعایت ضوابط و مقرارات جابجایی پرسنل خود اقدام کنند.

۱۰۳ سامانه ثبت تخلف سرعت در طول محورهای استان فعال است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۰۳ سامانه ثبت تخلف سرعت در طول محورهای استان، گفت: در استاندارد کشوری به ازای هر ۲۵ کیلومتر راه شریانی، یک سامانه ثبت تخلف نصب می‌شود که در استان خوزستان هر ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر یک سامانه نصب شده است.
وی افزود: با نصب ۳۴ سامانه ثبت تخلف تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد راه‌های شریانی استان خوزستان تحت پوشش این سامانه‌ها قرار خواهند گرفت.
جولانژاد اظهارداشت: استان خوزستان به لحاظ برخورداری از دوربین‌های نظارتی در طول محورهای شریانی رتبه اول کشور است و با بهره برداری از سامانه‌های ثبت تخلف، در رتبه سوم کشور قرار خواهد گرفت.
وی افزود: برای نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف  هیچ  اعتبار استانی تخصیص داده نشده و تمام اعتبار مورد نیاز با پیگیری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، از محل اعتبارات سازمان تأمین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: نصب ۲۵ سامانه نظارتی و ۳۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان مورد نیاز است که در صورت تخصیص اعتبارات استانی، این مهم انجام خواهند شد.

ترک فعل شرکت‌های دولتی و خصوصی محور اهواز – خرمشهر صادر شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهارداشت: شرکت‌هایی که نسبت به ایمن سازی مسیرهای دسترسی خود در محور اهواز – خرمشهر اقدام نکردند به قوه قضایی معرفی و ترک فعل آنها صادر شود.

محمد خانچی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در یک حرکت جهادی افزایش ایمنی محور اهواز – خرمشهر را با شرکت‌های تولیدی و صنعتی مستقر در این محور آغاز کرد و خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم.
وی افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌ها نسبت به ایمن سازی و احداث روشنایی در دسترسی‌های اختصاصی به تاسیسات خود اقدام نکردند که باید به دستگاه قضایی معرفی و ترک فعل آنها صادر شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای کاروان‌های راهیان نورو مسافران نوروزی، طرح ایمن سازی محورها با مشارکت شرکت‌های ذینفع باید در محورهای پرتردد و با آمار تصادف بالا اجرایی شود.
وی افزود: درصورتی که در زمان مقرر این مهم صورت نپذیرد، نسبت به اعلام ترک فعل این شرکت‌ها اقدام شود.
خانچی اظهارداشت: باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده و شرکت‌های خصوصی و دولتی را ملزم کرد برای تردد وسایل نقلیه ای که کارکنان را جابجا می‌کنند برنامه ارائه دهند و در صورتی که این خوردوها ساماندهی نشوند، اجازه تردد به آنها داده نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.