کد خبر : 36796
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 17:21
-

سنگ تمام مردم عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین

سنگ تمام مردم عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین

اهواز – شبکه خبری خوزستان – شماری از زائران اربعین حسینی که امروز(یکشنبه) از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور شدند از خدمت رسانی مخلصانه و تمام وقت برادران و خواهران عراقی به زائران اربعین حسینی قدردانی کرده و گفتند: مردم عراق در خدمت رسانی هیچ چیز کم نگذاشتند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان این زائران که شماری از آنان برای نخستین بار به کربلا مشرف شدند ضمن ابراز شگفتی از این همه عشق و علاقه قلبی برای خدمت رسانی به زائران گفتند: در هیچ جای دنیا چنین صحنه های اسلامی وانسانی که برگرفته از راه و رسم حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) است ندیده و نشنیده اند.

محمدطه باغبان کوچک از خیل عظیم جمعیت مشتاق که برای نخستین بار موفق به حضور در کنگره اربعین در کربلا شده می گوید: از همان ابتدای ورود به عراق با موکب هایی رو به رو شدیم که با التماس و اصرار فراوان ما را مجبور کردند از خودرو “ون” پیاده شویم و از ما پذیرایی کنند.

وی اظهار داشت: در موکب که در نزدیکی پایانه شیب عراق بود تعدادی از خواهران عراقی مشغول پخت نان بودند و تعدادی برادر نیز باغذای گرم ما را میهمان سفره کریمانه خود کردند.

محمد طه می گوید: در این موکب همه امکانات پذیرایی اعم از آب بسته بندی ، چای ، انواع شربت وجود داشت و در کنار آن سرویس های بهداشتی و نمازخانه مجزا ویژه خواهران و برادران وجود داشت ، به نظرم هیچ کم و کسری وجود نداشت.

سجاد بهمئی از دیگر زائران اربعین حسینی در توصیف سفرش به عراق و پذیرایی مردم عراق می گوید:این سفر ۲ روزه معنوی هر چند کوتاه

بود ولی دنیایی از خاطرات بیاد ماندنی برای ما رقم خورد ، زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) از یک سو و استقبال و میزبانی بی عیب و نقص مردم عراق از زائران اربعین حسینی از سوی دیگر جلوه های خاص این سفر معنوی بود.

محمد فتحی زائر اربعین از اهواز در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت:مردم عراق با این استقبال و پذیرایی جلوه هایی زیبایی از وحدت و برادری را به جهانیان نشان دادند. ما و مردم عراق یکی هستیم و هیچ جریان سیاسی و غیرسیاسی و شرارت ها و توطئه های دشمنان نمی تواند ما را از هم جدا کند.

وی پذیرایی مردم عراق از برادران و خواهران زائر  بی نظیر و غیرقابل توصیف بیان کرد و گفت: ما واقعا” شرمنده شدیم که نتوانستیم پاسخ این همه محبت ها و اخلاص آنان را بدهیم.

خانم زهره فروغیان از زائران اربعین که ساعاتی پیش از چذابه وارد کشور شد افزود: در مدت یک هفته حضور در چهار شهر مقدس عراق ، غربت را حس نکردیم چون واقعا” احساس کردیم در وطن خود هستیم.

وی گفت:موکب های عراقی در همه شهرها و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات حضور داشتند و با انواع غذاها ما را میهمان خود می کردند ؛ آنچه بیش از همه ما را متعجب می کرد اصرار و التماس زیاد انان برای پذیرایی بود آنان حتی خود را در وسط جاده قرار می دادند و راننده خودرو بناچار متوقف می شد و سپس همه زائران را پیاده می کرد.

ستار جنادله زائر اربعین از اهواز نیز با بیان اینکه برادران و خواهران عراقی در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند افزود: این همه شوق و محبت برگرفته از فرهنگ حسینی است که مردم ۲ کشور را به هم نزدیک کرده است.

وی گفت:ما در حقیقت شرمنده محبت ها و لطف و کرم موکب داران عراقی شدیم ، در این موکب ها جوان ، نوجوان ، میانسال و پیرمرد بود و همه به یک کاری که به آنان سپرده  شده بود مشغول بودند. تعدادی مسئول توقف خودروهای عبوری زائران بودند که با شیوه های خاص و زبان فصیح  عربی ما را پیاده می کردند.

جنادله می گوید: همه موکب ها نمادهایی منتسب به امامان معصوم داشتند و بیرق های رنگارنگ در کنار نواهای حزن انگیز عاشورا ، فضای خاصی به موکب داده بود.

محمود علیزاده از دزفول در گفت و گویی با رد برخی شایعات مربوط به کمبود آب و غذا در این کشور گفت: آنچه اصلا” دیده نشده کمبود مواد غذایی بود ، عراقی ها از مدت ها قبل تجهیزات و مواد خام غذایی نظیر برنج و روغن و شکر را برای پذیرایی از زائران اربعین انبار کرده بودند. 

وی گفت:شور و شوق مردم عراق که تمام وقت در خدمت زائران بودند ستودنی است و امیدواریم فرصتی به دست آید جبران این محبت ها را بکنیم.

بسیاری از زائران اربعین حسینی در اظهاراتی بسیار نزدیک به هم گفتند:همه چیز در این سفر معنوی عالی بود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان موج سنگین بازگشت زائران اربعین به کشور از صبح روز یکشنبه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

تاکنون حدود ۲۶۰هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور شده اند.۳۵۷هزار زائر نیز از ابتدای ماه صفرتاکنون از چذابه راهی کربلای معلا شدند.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه مرزی و رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی که از روزهای آغازین ماه صفر شروع شد چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود رسیده بود.

۲۶شهریور ماه ۱۴۰۱ (دیروز) روز اربعین حسینی در ایران و عراق بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.