کد خبر : 27032
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 17:47
-

سنگ‌اندازی برخی دولتی‌ها ‌در مسیر توسعه خوزستان / چرا ‌مانع فعالیت شهرک خودرویی خلیج فارس می‌شوند؟

سنگ‌اندازی برخی دولتی‌ها ‌در مسیر توسعه خوزستان / چرا ‌مانع فعالیت شهرک خودرویی خلیج فارس می‌شوند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته بر سر راه ناحیه صنعتی خلیج فارس در استان خوزستان مشکوک است و این مسئله نشان می دهد دست‌های پشت پرده وجود دارند. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، قطب اقتصادی کشور و استانی که هر نوع پسوند اقتصادی که بخواهیم می‌توانیم در کنار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته بر سر راه ناحیه صنعتی خلیج فارس در استان خوزستان مشکوک است و این مسئله نشان می دهد دست‌های پشت پرده وجود دارند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان ، قطب اقتصادی کشور و استانی که هر نوع پسوند اقتصادی که بخواهیم می‌توانیم در کنار نام آن بیاوریم. سیستم اقتصادی این استان مهم با سایر استان‌های کشور متفاوت است؛ سیستمی دولتی که پیشرفت و توسعه را تنها حق خود می‌داند و اجازه هرگونه توسعه همه جانبه را از این منطقه گرفته و همین مسئله باعث شده تا روند سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در این استان با هر شکل و عنوانی با مشکلات بسیاری عجین شود.

گاهی سرمایه‌گذاران را درگیر بروکراسی طاقت‌فرسای بیهوده می‌کنند و گاهی اصلا مجوزی برای شروع فعالیت در اختیار کارآفرینان قرار نمی‌دهند و در انتها نیز هر کارآفرینی که بتواند از هفت خوان رستم عبور کند و فعالیت خود را در این استان پر از توان و ظرفیت آغاز کند.

در ابتدای امر باید با سازمان‌هایی که هر کدام نماینده ای از یک نهاد خاص و یک سیستم پدرخوانده ای در استان هستند وارد رینگ مبارزه شود. ” نفت ” این طلای سیاه که در سال‌های گذشته تنها نفس مردم استان را به شماره می انداخت در سال‌های اخیر به یک مدعی بی رقیب برای پدرخواندگی اکثر زمین‌های مرغوب و دارای بهترین شاخص‌های اقتصادی استان تبدیل شده است.

قضیه آن قدری شدت گرفته که اخیرا هر نوع فعالیت اقتصادی که در استان در حال شکل گیری است در ابتدای کار باید با هزار دلیل و سند ثابت کند که بر روی چاه‌های حفر نشده این شرکت قرار نگرفته؛ اهرمی که هر سرمایه‌گذار سرسختی را از حضور و فعالیت در استان خوزستان ناامید می‌کند.

به طور حتم زمانی که شورای برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با قدرت وارد صحنه نشود بی شک هر سازمان و نهاد دیگری به راحتی به خود اجازه می‌دهد برای آینده اقتصادی استان تصمیم گیری کند.

شرکت نفت مانع جدی تولید در خوزستان است

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مانع توسعه ناحیه صنعتی خلیج فارس است؛ ناحیه‌ای که بدون دریافت یک ریال تسهیلات دولتی به دنبال ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و افزایش تولید ملی است. ظرفیتی که اگر در هر استان دیگری مطرح می‌شد به صورت ویژه از سوی مدیریت ارشد آن استان مورد حمایت قرار می‌گرفت و هر نوع بروکراسی بی فایده ای از سر راه آن برداشته می شد تا این مجموعه به شکل سریع به فاز تولید و اشتغال برسد. تولیدی که بر اساس نیازهای موجود در بازارهای داخلی برای کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب چندین و چندبار مدعی زمین‌های این ناحیه صنعتی شده و هر بار نیز دادگاه رای موافق را به سمت و سوی مجموعه خلیج فارس صادر می‌کند اما این روند سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی این ناحیه صنعتی همچون سایر مجموعه‌های مشابه در استان متوقف نخواهد شد.

در راستای تحقق شعار سال؛ پیگیر وضعیت ناحیه صنعتی خلیج فارس هستیم

دست‌اندازی‌های صورت گرفته در روند فعالیت این ناحیه صنعتی نگاه مجلس‌نشینان پایتخت را نیز به خود جلب کرده در همین راستا جلسه ای در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با حضور روح الله ایزد خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و همچنین با حضور وزیر دادگستری برگزار شد.

روح‌الله ایزدخواه ، اظهار داشت: شهرک خودرویی در شهر اهواز و استان خوزستان فعالیت خود را شروع کرده و این مسئله را باید به فال نیک گرفت زیرا این پروژه به صورت تولید محور و با بهره گیری از ظرفیت کارآفرینی در این استان اقتصادی در حال فعالیت است. نیاز استان به این چنین پروژه هایی علل الخصوص در سالی که شعار آن تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بسیار احساس می شود.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه پس از آغاز به کار این مجموعه دست اندازی های بسیاری بر سر راه فعالیت این مجموعه صورت گرفت که همین مسئله باعث شد تا توجه‌ها به سمت این مجموعه جلب شود زیرا دست اندازی های صورت گرفته بسیار مشکوک بود؛ به عنوان مثال یک نهاد پر قدرت در استان بیش از ده بار از این مجموعه به دادگستری شکایت برد و هر بار نیز شهرک خودرویی خلیج فارس از اتهامات وارد شده تبرئه شد.

مجلس از صحبت وزیر دادگستری درباره شهرک خودرویی خلیج فارس اهواز قانع نشد

وی تصریح کرد: همین مسئله نشان می دهد دستی پشت این قضیه وجود دارد و به همین دلیل ما در مجلس در تلاش هستیم تا در راستای تحقق شعار سال این مسئله را پیگیری و نگذاریم در مسیر تولید و اشتغال بومی در استان ها سنگ اندازی صورت بگیرد.

ایزدخواه با اشاره به جلسه طرح سوال مجلس از وزیر دادگستری در این خصوص گفت: نمایندگان مجلس از پاسخ های داده شده قانع نشدند و به همین دلیل جلسه‌ای نیز با حضور وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه صحبت‌های بسیاری مطرح شد و کماکان جواب قانع کننده ای در این خصوص به نمایندگان داده نشده؛ البته رسیدگی به موضوع تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تا حدودی ما را از پیگیری این مسئله عقب انداخت اما بی شک پس از پایان تعطیلات ابتدایی سال این موضوع با جدیت و شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.