کد خبر : 10932
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 12:01
-

سنت های غلط در خانواده مانع ازدواج است

سنت های غلط در خانواده مانع ازدواج است

اهواز – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: سنت‌های غلط در بین خانواده‌ها مانع بزرگی برای ازدواج جوانان است که می‌تواند تبعات منفی برای جامعه داشته باشد. به گزارش ایرنا حجتالاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز یکشنبه در جمع دانش‌آموزان یکی از مدارس اهواز بیان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی تا اندازهای از

اهواز – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: سنت‌های غلط در بین خانواده‌ها مانع بزرگی برای ازدواج جوانان است که می‌تواند تبعات منفی برای جامعه داشته باشد.

به گزارش ایرنا حجتالاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز یکشنبه در جمع دانش‌آموزان یکی از مدارس اهواز بیان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی تا اندازهای از فرهنگ قرآنی فاصله گرفته ایم در حالی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج آسانترین کار بود که یکی از دلایل اصلی آن نیز نبود سنت‌های غلط بین خانواده‌ها بود.

وی افزود: در گذشته ازدواج آسان اسلامی سرلوحه زندگی مشترک قرار گرفته بود اما اکنون شرایط دشواری برای جوانان ایجاد شده است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: پدران و مادران باید دست از سنت‌های غلط بردارند و مسیر را برای ازدواج جوانان هموار کنند.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای برگزاری ازدواج آسان وجود دارد اما سووالات متعدد برخی خانواده‌های دختران در زمینه داشتن منزل ، شغل مناسب ، خودرو و درآمد بالا از خانواده پسر، رغبت جوانان را برای ازدواج کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: جوانان اگر ایمان خود را تقویت کرده و نماز اول وقت را فراموش نکنند نشانه‌های رحمت خداوند را در زندگی خود به وضوح مشاهده خواهند کرد.

وی بیان کرد: تحصیل و گرفتن مدرک عالی بسیار امر شایسته‌ای است اما در کنار تحصیل، جوانان باید به سمت مهارت افزایی رفته تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مهارت‌آموزی در دبیرستان ها می‌تواند فضا را برای ورود جوانان به بازار کار فراهم کرده و دغدغه پس از دریافت مدرک را به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه جذب در دستگاه‌های دولتی بسته شده اما راهکارهای مناسبی غیر از شغل دولتی برای اشتغال وجود دارد افزود:فرهنگ کار باید در جامعه ما تغییر کند چرا که به کارگیری یک فرد با مدرک کارشناسی ارشد در مشاغلی نظیر نگهبانی و رانندگی مناسب نیست.

حجتالاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: خانمی در میناب در منزل خود تولیدات ترشی دارد و به چند کشور حوزه خلیج‌فارس صادر کرده و دارای ۹۰ کارگر است؛ خانم دیگری تنها با یک چرخ خیاطی کار خود را آغاز و اکنون محصولات حجاب را به چندین استان صادر می‌کند.

وی بیان کرد: فردی روشندل در یکی از شهرهای کشور در زمینه دینام پیچی و برق ساختمان تخصص بالایی دارد و این از نعمت‌های الهی و پشتکار این جوان است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دو جوان معلول در شهرستان خرمشهر در تعمیرگاه خودرو فعالیت می‌کنند و معلولیت برای آن ها محدودیت ایجاد نکرده است.

وی گفت: آینده جوانان این مرز و بوم با مهارت افزایی رقم می خورد؛ اگر مهارت در کنار تحصیل آموزش داده شود مشکلات بیکاری جوانان به حداقل میرسد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.