کد خبر : 36501
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 11:22
-

سفیر ایران در بغداد:سهم زائران ایرانی از میهمان نوازی مردم عراق بیش از همه است

سفیر ایران در بغداد:سهم زائران ایرانی از میهمان نوازی مردم عراق بیش از همه است

آبادان – شبکه خبری خوزستان – سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه مردم عراق، مردمی میهمان نواز هستند که در حماسه راهپیمایی اربعین هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران پذیرایی می کنند گفت: سهم زائران ایرانی از میهمان نوازی مردم عراق بیش از همه است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان از مرز شلمچه  “محمدکاظم آل صادق” چهارشنبه در نشست مشترک فرمانده کل انتظامی با هیئت بلند پایه نظامی کشور عراق در پایانه شلمچه اظهار داشت: به دلیل وجه اشتراک میان ۲ ملت ایران و عراق سهم زائران ایرانی اربعین از خدمات رسانی مضاعف است.

وی در ابتدای این نشست به معرفی اعضاء هیئت نظامی کشور عراق پرداخت و گفت:  انتظار ما از پلیس ۲ کشور ایران و عراق تسهیل در تردد، تامین امنیت زائران و انضباط بخشی به این مراسم است که به نوعی برای هر دو طرف حائز اهمیت فراوان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: امیدواریم با همکاری ، لطف و عنایت هر دو طرف در تامین وسیله نقلیه برای زائران در موج بازگشت ها خللی به وجود نیاید.

آل‌صادق با بیان اینکه با توجه به وقفه ۲ ساله این مراسم به دلیل مسائل پیشگیرانه از بیماری کرونا و محروم بودن مردم از این مراسم معنوی امسال مراسم متفاوتی را شاهد بوده ایم خاطر نشان کرد: گرمای هوا نیز به نوعی این مراسم را متفاوت تر از سال های گذشته کرده است.

وی افزود: خوشبختانه اکنون یک تساوی و تعادلی در ورود و خروج زائران اربعین در مرزها ایجاد شده و بسیاری از مشکلاتی که در چند روز گذشته ایجاد شده بود با مدیریت مطلوب و همکاری ۲ کشور مرتفع گردید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری و هماهنگی انجام شده با وزیر کشور عراق تسهیلاتی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده تا خللی در ارایه خدمات به زائران اربعین ایجاد نشود.

حساسیت کشور عراق در موضوع سلامت زائران

یکی از فرماندهان حشدالشعبی نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع زیارت اربعین برای سال آینده باید از هم اکنون مدیریت و برنامه ریزی شود اظهار داشت: همکاران ما در جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق همواره بر موضوع سلامت زائران و امنیت آنان تاکید دارند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و یکی از مسائل دارای اولویت برای هر دو طرف محسوب می شود.

سرلشکر ابوجنان البصری با بیان اینکه با توافق حاصله باید کمیسیون مشترکی تشکیل شود تا مشکلات به وجود آمده در زمینه تردد زائران اربعین در چند روز گذشته در سال‍‌های بعد تکرار نشود خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی اکنون در تردد زائران وجود ندارد و خلاء های به وجود آمده با همکاری هر دو طرف مرتفع گردید.

وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه در سمت عراق مرزی کوچکی است افزود: در تلاش هستیم تا با گسترش زیرساخت ها و افزایش امکانات برای سال های بعدی از مشکلات بوجود آمده در این گذرگاه مرزی جلوگیری کنیم.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه زائران برای ما عزیز بوده و احترامشان برای ما واجب است گفت: تلاش می شود به بهترین نحو ممکن از زائران اربعین در خاک عراق پذیرایی شود.

وی با اشاره به حجم انبوه زائران از کشورهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین افزود: امیدواریم با همکاری هر دو طرف ایرانی و عراقی این ماموریت سخت را به خوبی به سرانجام برسانیم.

سرلشکر البصری با بیان اینکه پلیس ۲ کشور ایران و عراق به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد افرادی که فاقد مدارک اند از مرز عبور کنند اظهار داشت: پلیس عراق از ورود افرادی که بدون مدارک قصد عبور از مرز را دارند ممانعت به عمل آورده و با خاطیان برخورد می کند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.