کد خبر : 36315
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 19:20
-

سردار اشتری: هیچ مشکل امنیتی در گذرگاهها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است

سردار اشتری: هیچ مشکل امنیتی در گذرگاهها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است

آبادان – شبکه خبری خوزستان – فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی در مسیرها، گذرگاها و پایانه‌های اربعین گزارش نشده است و شاهد حرکت راوان و عادی زائران در خروج از کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان، سردار حسین اشتری دوشنبه شب در بازدید از گذرگاه اربعین شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:خوشبختانه زائران اربعین با  کمترین مشکلات به سفر معنوی زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی ضمن تشکر از زائرانی که در ایام برگزاری اربعین همراهی خوبی با پلیس داشتند، افزود: از پلیس و مرزبانی و مردم عراق نیز که پذیرایی زائران بودند، تشکر می کنم.

اشتری گفت: تاکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار زائر از کشور خارج و ۹۵۰ هزار زائر به کشور بازگشتند و در حدود ۲ میلیون نفر از زائران هنوز در عتبات عالیات هستند.

وی با اشاره به آغاز موج برگشت زائران اربعین به کشور اظهار داشت:بدون شک در چند روز آینده تعداد زائران افزایش خواهد یافت و توصیه می‌شود زائران هر چه زودتر سفر خود را به پایان برسانند و به کشور برگردند تا با تراکم جمعیت در گذرگاها مواجه نشوند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: زائرانی که بعد از مسافرت معنوی هفت و هشت روزه به کشور برمی‌گردند حتما خسته هستند و اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنند در مواکبی که مردم استان خوزستان تدارک دیده اند استراحت و بعد از آن سفر خود را ادامه دهند و پلیس نیز از مرز تا شهرهای مقصد در خدمت زائران اربعین است و خدماتی که نیاز باشد ارائه خواهد کرد.

بیش از ۴۰۰ موکب در مسیر و مرز شلمچه مستقر است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

مشکل اتباع را برطرف می‌کنیم

اشتری گفت: اتباع خارجی که مدارک ندارند حتما به مرزها و گذرگاه‌های اربعین حسینی شلمچه مراجعه نکنند و در شهرهای خود برگه و مدارک خود را تهیه کنند ضمن اینکه در اداره پلیس شهر خرمشهر مکان‌های انتظامی برای رفع مشکلات اتباع پیش‌بینی شده است.

وی افزود:زائران ایرانی که بلیط تهیه کردند و الان گذر موقت ندارند اگر بلیط ارائه دهند برگه موقت تحویل خواهند گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.