کد خبر : 903
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 0:49
-

سایت نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد اهواز شروع بکار کرد

سایت نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد اهواز شروع بکار کرد

بعد از عمل در اتاق ریکاوری، دوره نقاهت خود را می گذرانند تا بهبود پیدا کنند و پس از بهبود ، سگها یا واگذار و یا رها سازی می شوند.

شبکه خبری خوزستان | این سایت یکی از کامل‌ترین سایت‌های نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد است.

 

شبکه خبری خوزستان به نقل از اداره ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، سایت نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اهواز شروع بکار کرد.

 

قنواتی مدیرعامل سازمان در این خصوص گفت:  این سایت جهت نگهداری، معاینه و واکسیناسیون به همراه عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب راه‌اندازی شده که شامل قرنطینه، اتاق معاینه، اتاق ریکاوری، اتاق عمل، داروخانه، ۶ غرفه نگهداری سگها، اتاق یوتا نایز، دستشویی، حمام ،سپتیک و منابع آب برای این مکان در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: این سایت یکی از کامل‌ترین سایت‌های نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد است که در منطقه صفیره جنب سایت دفن بهداشتی پسماند در محدوده‌ای با وسعت ۷۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

 

قنواتی ادامه داد: درصدد هستیم روزانه ۱۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری و در این مرکز نگهداری، غذادهی، عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و سپس رهاسازی کنیم.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: روند کار در سایت صفیره به این شکل است که پس از زنده گیری سگها در سطح شهر توسط پیمانکار سازمان و انتقال به سایت صفیره ابتدا به حوضچه (وان کنه) انتقال داده می شوند و پس از شستشو و تمیز شدن پوست و بدن آنها از آلودگی و حشرات به واحد قرنطینه انتقال داده میشوند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: در واحد قرنطینه با حضور تیم پزشکی و در محل اتاق معاینه ابتدا سگها از نظر بیماری مشترک بررسی میشوند و در صورتی که آیتم های سلامتی را احصاء کردند در اتاق عمل سگهای ماده و نر عقیم می شوند.

 

وی در پایان یاد آور شد: بعد از عمل در اتاق ریکاوری، دوره نقاهت خود را به مدت ۳تا ۱۰روز در قفس های مخصوص ماده ونر می گذرانند تا بهبود پیدا کنند و پس از بهبود، سگها یا واگذار و یا رها سازی می شوند.

 

گفتنی است ضمنا تمام سگهای عقیم شده تماما پلاک گذاری می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.